Osnovna šola Marije Vere je imela odprta vrata

768

Na Osnovni šoli Marije Vere je namreč potekal DAN ODPRTIH VRAT ŠOLE. Na šoli so potekale različne delavnice, namenjene tako otrokom kot staršem. Tako na razredni kot tudi predmetni stopnji je bilo res pestro in zabavno. Po končanih delavnicah pa je bila v knjižnici prireditev ob zaključku družinske bralne značke in bralne značke za učence 5. razreda.

Prvi razredi so se zabavali in se staršem predstavili preko različnih iger, nekateri prvošolčki pa so se skupaj s svojimi starši poizkusili v likovni tehniki monotipiji in s skupnimi močmi pod budnim očesom Mance Griljc in Tanje Zupanc ustvarili svoje spomladanske izdelke.

Drugi razredi so izdelovali vetrnice, 3. so se odpravili kar na športni dan na grad Zaprice, v 4. razredih pa so spoznavali poklice svojih staršev. Tako so lahko slišali, kakšno je delo gasilcev, mizarjev, trenerjev košarke, defektologov … V 4. a pa so se podrobneje seznanili s poklicem ekonomista in kako upravljati z denarjem. Spoznali so tudi različne denarne valute iz različnih držav.

Petošolci so se s svojimi starši zabavali pri izdelavi zmajev. Nato so jih tudi lepo okrasili in upali, da bo njihov zmaj poletel čim višje.

Na predmetni stopnji so potekale različne delavnice, ki so se jih udeležile manjše skupine otrok od 6. do 9. razreda. Da je lahko matematika zabavna, so učeni spoznali na delavnici Tekmujmo matematično in na delavnici Geometrijska telesa, kjer jih učiteljica ni mučila z matematiko, ampak s striženjem – učenci so izdelali mrežo geometrijskih teles. Na delavnici Dan družabnih iger se je skupina šestošolcev zabavala ob igranju klasičnih družabnih iger in pri tem ugotovila, da se lahko v nasprotju z računalniškimi igricami pri teh igrah v miru družiš in zabavaš s svojimi prijatelji ter se imaš prav »fajn«.

dan-odprtih-vrat-osmv

Na improvizacijski delavnici so se učenci še posebej zabavali. Učili so se osnov improvizacije, ki zahtevajo precej koncentracije. Podobno ustvarjalno in polno smeha je bilo tudi na Pripovedovalski delavnici, kjer so morali učenci prikazati čustva in se igrali razne igre. Na delavnici Spoznavamo Duplico so izdelali igrico »Moja Duplica« (po vzoru igre »Moja Slovenija). Ta družabna igra se navezuje na železniško povezavo, abroretum, nekdanjo tovarno Stol, reko Kamniška Bistrica … Pri tem so se zelo zabavali. Nič manj zanimivo ni bilo pri geografiji, kjer so načrtovali geografsko ekskurzijo za naslednje leto, in na tehnični delavnici, kjer so izdelali Hanojski stolp.

Timsko delo je zahtevala tudi likovna delavnica, kjer so učenci reproducirali sliko francoskega slikarja Matissa – vsak je narisal košček slike, potem pa so svoje slike združili v eno veliko. Kako prepoznati različne pisave oziroma jih analizirati, je bilo podano na delavnici Grafologija, v računalniški učilnici pa smo lahko videli, kaj vse lahko naredimo pri robotiki – z računalnikom lahko v malo napravo vpišeš ukaze, ta pa si jih zapomni. Robotika ni samo na višjem nivoju, že učenci 4. razreda lahko sestavljajo različne stvari. Tako je npr. četrtošolcu uspelo izdelati majhen semafor z delujočimi signalnimi lučmi.

Tudi na športnem področju nismo zaostajali – imeli smo pravi odbojkarsko in nogometno tekmo. Zelo okusno in sladko pa je bilo na kuharski in na jezikoslovnih delavnicah. Ja, tudi jezikoslovje se da uspešno združiti s kuhinjo. Ena skupina jezikoslovcev je imela čajanko, druga je delala puding in mimogrede še kakšno križanko v angleškem jeziku, tretja pa je najprej prevedla recept za mafine iz nemščine in angleščine v slovenščino, nato pa jih je še spekla. Vsi so se imeli »great«. Tudi na španski delavnici so naredili odličen smuti in kokosove kroglice po navodilih v španščini. Seveda pa je bilo najbolj okusno v kuharski delavnici, kjer so učenci spekli mini jabolčne pite s krhkim testom, ki so prijetno zadišale po prostoru. Seveda so zahtevale nekaj znanja in truda, verjetno pa ne bi bilo nič brez učiteljice Teje.

Po koncu vseh delavnic so se učenci in njihovi starši, ki so opravili družinsko bralno značko, in učenci 5. razredov, ki so prav tako opravili bralno značko, udeležili prireditve v knjižnici ob zaključku družinske bralne značke in bralne značke za petošolce. Obiskala jih je znana pripovedovalka in pravljičarka Irena Cerar, ki je otroke in njihove starše navdušila s pripovedovanjem Križnikovih pravljic. Ta prireditev je bila tako odlična popestritev že tako pestrega in zanimivega dne (kot češnja na vrhu torte).

Še nekaj zanimivih komentarjev današnjih delavnic s strani učencev:

Tijana Milošević (6. a) – odbojka: »Nikoli ni dolgčas, zelo se zabavam, ker je to zabaven šport. Dobro je tudi to, ker ne dela vsak sam, poleg tega mi je všeč, da so z nami tudi starejše učenke.«

Lazar Pajić (9. a) – nogomet: »Vsi soigralci in nasprotniki so odlični.«

Skupina šestošolcev na delavnici Dan družabnih iger: »Všeč nam je, ker se sproščeno igramo in zabavamo in ker ni starejših učencev.«

Jan Zemljič (6. c) – jezikovna delavnica; peka mafinov: »Dobro je, ker spoznaš nove besede. Všeč mi je tudi to, da so z mano moji prijatelji – tako se je lažje učiti.«

Tara Čatak (6. c) – jezikovna delavnica; peka mafinov: »Všeč mi je, da skupaj sodelujemo, se družimo in spoznavamo nove besede – nemške in angleške. Zelo je zanimivo tudi to, da smo pomešani s starejšimi učenci.«

Neja Marcijan (6. b) – kuharska delavnica: »Všeč mi je, da lahko kaj pečemo in da smo vsi zaposleni. Všeč mi je, da smo dobro razporejeni in da se zabavamo. Učiteljica nam je natančno povedla, kaj moramo narediti in sedaj vse znam, zato lahko to naredim tudi sama doma.«

Damir Tiganj (6. c): »Danes pečemo mini mafine in jabolčno pito. Učiteljica nam je vse podrobno razložila, potem pa smo lahko začeli peči.«

Celotno novico smo s skupnimi močmi sooblikovali učenci, ki smo se udeležili novinarske delavnice: Alexandra Stupar (6. c), Nemanja Kosić (6. c), Jerca Šarc (7. a), Alisa Flerin (7. b), Marjana Pančur (8. a), Lana Lunder (8. b) in Tijana Bezovnik (9. a).

Foto: Vanja Hočevar in Tijana Bezovnik