Varuhi narave na Osnovni šoli Roje

0
290
dav

Mati naravo moramo skrbno varovati, uporabljati obnovljive vire energije, vse umetne materiale pa reciklirati, da krožijo in čim manj onesnažujejo naš modro-zelen planet. To so dejstva, ki jih že ptički čivkajo, kot radi rečemo.
Tudi učitelji na OŠ Roje stalno opozarjamo na varovanje okolja, zbiramo papir, ugašamo luči, hodimo peš v službo in po opravkih, varčujemo pri tiskanju ter seveda prežimo tudi na učence, koliko vode porabijo pri umivanju, kako skrbno ločujejo odpadke, skupaj z njimi pa raziskujemo, kako še lahko prispevamo k temu, da naše okolje ohranjamo čisto.
Vendar zgolj poučevanje o tem, kako lahko nek material vržemo v pravi zabojnik in ga recikliramo je premalo. In prav zato se vsako leto več razredov naše šole vključuje v projekt Eko paket v organizaciji Eko šole, v okviru katerega se skozi praktične izkušnje učijo in vklopijo svojo ustvarjalno žilico ter izdelajo nekaj zares uporabnega iz odpadne KEMS embalaže. Za tiste, ki tega ne veste so to tetrapaki, v katerih običajno kupujemo mleko, sokove in druge napitke. Z učenci skozi celo leto pridno zbiramo omenjeno embalažo in jo potem tudi uporabimo v didaktičen namen. Projekt se namreč zaključi z nagradnim natečajem, v okviru katerega skupaj z učenci ustvarimo izdelke na določeno temo. Letos so bile na vrsti pravljice in domišljijski junaki, zato smo vso zimo pridno brali ter skupaj z učenci izbirali najljubše zgodbe, na temo katerih smo nato ustvarjali.
V mlajši skupini posebnega programa so pod vodstvom mentorice Urške Nosan iz embalaže izdelali lutke po vzoru pravljice Rokavička ter uprizorili čisto pravo dramsko igrico za sovrstnike. Vživljali so se v junake zgodbe ter urili svojo motoriko z oponašanjem gibanja živali ter njihovih zvokov.
V starejši skupini posebnega programa so pod vodstvom mentorice Lucije Kodrca s pomočjo naravnih materialov izdelali lične hišice in prašičke na temo pravljice Volk in trije prašički. Pri izdelavi so učenci sodelovali in tako razvijali svoje ročne spretnosti, prav tako pa so ob igrici razvijali motoriko govoril s pihanjem v hišice.
V 3. in 4. razredu prilagojenega programa pa smo s pomočjo potapljanja v domišljijski svet pravljic in utrjevanja tehnike branja želeli ustvariti izdelek, ki bo učencem pomagal pri reševanju iz zagat, s katerimi se dnevno srečujejo. In ker sta ravno tisti dan, ko smo iskali idejo zopet dva učenca doma pozabila svoje šolske copate, se je ideja ponudila kar sama. Odločili smo se, da bomo po vzoru pravljice Muca Copatarica iz KEMS embalaže izdelali kar copate različnih velikosti, ki bodo na voljo učencem, ki jih pozabijo doma. Tako bodo noge na suhem in bolj toplem, pa še nogavice bodo ostale čiste, zadetek v polno! Copate so učenci izstrigli iz oprane in osušene embalaže, jih po zgornji zunanji strani pobarvali ter jim prilepili še lične cofke. Mlajši učenci so nato copate sortirali po barvah in velikosti, starejši pa so na to temo spesnili še pesmico.
Menim, da je tovrsten pristop k ekološki tematiki za otroke zelo primeren, saj se s pomočjo medpredmetnega povezovanja skozi igro in z lastnim ustvarjanjem naučijo rokovanja z različnimi materiali ter spoznajo njihovo vsestransko uporabnost, kar jim bo kot bodočim generacijam odraslih odgovornih potrošnikov služilo še vrsto let. Upajmo, da bomo s takim ozaveščanjem otrok prispevali majhen kamenček v mozaik strategij reševanja zdravja našega sveta, saj je prihodnost odvisna od ravnanja vsakega izmed nas. Zemlja je namreč naš skupni dom, zato prevzemimo odgovornost in poskrbimo zanj!

Petra Bogataj Ivančič
učiteljica 3. in 4. razreda na OŠ Roje