Priprava Celostne prometne strategije (v nadaljevanju: CPS) Občine Kamnik se bliža sklepnemu dejanju. V želji, da bi zainteresirane prebivalke in prebivalce naše lokalne skupnosti celovito seznanili z dosedanjim procesom, vam predstavljamo kratek povzetek dogajanja in dosežkov. Hkrati vas vabimo k sodelovanju v še zadnjih korakih priprave strategije.
Prva javna razprava – o namenu in postopku priprave CPS ter o glavnih izzivih
Prva javna razprava, ki je bila organizirana v juniju 2016, je bila namenjena seznanitvi javnosti s procesom priprave CPS ter razpravi o obstoječih problemih na področju prometa in mobilnosti v občini. Strokovnjaki iz podjetij LOCUS d.o.o., LUZ d.d., skupine Štajn ter RRA LUR in CEPP – Centra za vodenje participativnih procesov so udeležencem predstavili namen in potek priprave CPS, glavna izhodišča ter načine za sodelovanje zainteresirane javnosti v celotnem procesu priprave CPS.
Podrobneje je prva javna razprava povzeta v poročilu, ki je na voljo na spletni strani CPS Kamnik https://cpsobcine.com/kamnik/.
Anketa in intervjuji o obstoječem stanju na področju mobilnosti v Občini Kamnik
Poleg ankete je bila izvedena tudi množica pogovorov s ključnimi deležniki o sedanjem stanju in potrebah, povezanih z mobilnostjo. Vsa do tedaj zbrana mnenja in predlogi so bili upoštevani pri pripravi osnutka analize in pri oblikovanju različnih scenarijev prihodnjega razvoja mobilnosti v občini. Oboje je bilo predmet druge javne razprave.
Druga javna razprava na dveh lokacijah – o analizi stanja mobilnosti in o možnih poteh razvoja
Druga javna razprava je bila namenjena predstavitvi osnutka analize stanja mobilnosti v občini, obstoječih trendov in različnih poti možnega razvoja mobilnosti (tako imenovanih scenarijev) v prihodnosti. Predstavitvi analize je sledila razprava, v kateri so udeleženci podali še nekaj predlogov dopolnitev, sicer pa so načelno potrdili ustreznost analize.
V nadaljevanju dogodka so bili predstavljeni štirje možni scenariji razvoja mobilnosti: od t.i. ničelnega scenarija, ki preprosto nadaljuje sedanje trende, do scenarija, ki optimizira motorni promet, pa scenarija, ki podpira ter spodbuja hojo in kolesarjenje, in ne nazadnje do scenarija, ki optimizira tri glavne oblike trajnostne mobilnosti – javni potniški promet, hojo in kolesarjenje, ob zmanjšani rabi motoriziranega prometa. Po mnenju nekaterih udeležencev razprave je treba pri razmisleku o poteh razvoja prihodne mobilnosti nujno upoštevati tudi ostale občinske strateške usmeritve, predvsem pa zagotoviti ustrezna sredstva iz vseh razpoložljivih virov – od evropskih pa vse do občinskega proračuna, v katerem bi bilo potrebno zagotoviti proračunsko postavko. Scenarij trajnostne mobilnosti po mnenju razpravljavcev uresničuje mnoge vrednote in pričakovanja občank in občanov, dejstvo pa je, da bo v kratkem času težko izvedljiv. Vsekakor bi bilo treba začeti s tistimi ukrepi, ki ne zahtevajo veliko sredstev, pač pa več ozaveščenosti in sprememb v ravnanju ljudi. Tak trajnostni scenarij odpira tudi mnoge podjetniške dejavnosti, od storitev za kolesarjenje, pa vse do prevoznih storitev in storitev za omogočanje »sovozništva« in solastništva avtomobilov.
Podrobneje so povzetki druge javne razprave predstavljeni v poročilu, ki je objavljeno na spletni strani CPS Kamnik https://cpsobcine.com/kamnik/.
Tretja javna razprava – o želeni mobilnosti v prihodnosti
Videnja in predstave udeležencev so bili upoštevani pri oblikovanju osnutka besedila vizije mobilnosti v občini, osnutek pa so izdelovalci Celostne prometne strategije še nadgradili in oblikovali spodnji predlog vizije.
Občina Kamnik se z vidika mobilnosti odlikuje z varnostjo, dobro dostopnostjo za vse, rabo trajnostnih oblik prevoza, informacijsko podporo mobilnosti, odgovornim ravnanjem in medgeneracijskim sodelovanjem.
Vizija mobilnosti v Občini Kamnik temelji na petih elementih:
- varnosti za vse udeležence v prometu, s posebno skrbjo za ranljive skupine in ljudi s posebnimi potrebami;
- dobri dostopnosti do vseh točk v občini za prebivalke in prebivalce ter obiskovalke in obiskovalce vseh generacij;
- pretežni rabi trajnostnih oblik prevoza, ki omogočajo hiter, učinkovit, ekonomičen in čistejši prevoz (hoja, kolesarjenje, javni potniški promet in druge oblike okolju prijaznejšega prevoza);
- informacijski podpori in drugih sodobnih rešitvah mobilnosti, ki odpirajo nove podjetniške priložnosti ter
- odgovornemu ravnanju in medgeneracijskemu sodelovanju, ki se odražajo v zadovoljstvu ljudi.
Vizija je bila poleg analize stanja v nadaljnjem postopku uporabljena za določitev ciljev in konkretnih ukrepov Celostne prometne strategije. Na temo vizije je v sodelovanju z Osnovno šolo Toma Brejca, Osnovno šolo Šmartno v Tuhinju in Zasebnim vrtcem Zarja pripravljena posebna razstava, ki bo na ogled v prostorih Občine Kamnik, od srede, 18. januarja 2017, in v Domu kulture Kamnik, od petka, 13. januarja 2017.
Od vizije mobilnosti h konkretnim ukrepom – ožja delavnica ključnih občinskih deležnikov
Osnutka vizije in ciljev ter nabor ukrepov so bili predmet delavnice s ključnimi deležniki na področju prometa, ki je potekala v decembru 2016. Dvajseterica udeležencev je potrdila ustreznost besedila vizije in dopolnila osnutek ciljev. Poleg tega so udeleženci delavnice oblikovali bogat nabor konkretnih ukrepov, s katerimi bo mogoče uresničiti zastavljene cilje.
Vir: Občina Kamnik