Trije dejavniki varnosti v prometu
Ravno na dan , ko so slovenske ceste ponovno terjale velik smrtni davek, so se v dvorani Antona Martina Slomška v Šentvid pri Lukovici zbrali občanke in občani , ki jim ni vseeno kakšna je naša in njihova prometna varnost.
Inštruktor varne vožnje iz CVV Vransko Manuel Pungertnik je tokrat spregovoril na temo Novosti o cestno prometnih predpisih. Predavanje sta pripravila AMD Lukovica ob sodelovanju AMZS v želji izboljšati prometno varnost vseh udeležencev v prometu. V začetku je vse zbrane pozdravil Marjan Kveder ter nam zaželel, da bi tudi tokrat odnesli čim več novih spoznanj iz tokratnega predavanja, ter nas ob tem spomnil, da teoriji sledi v prihodnjem mesecu še praksa. In tudi tokrat na samem predavanju ni bilo samo teoretičnega dela, ampak tudi malce prakse predvsem z prenosom naših izkušenj v cestnem prometu z določenimi cestnimi odseki. Čeprav so trije ključni dejavniki in sicer voznik, vozilo in cesta je še vedno za 90 procentov vzrokov prometnih nesreč kriv človeški faktor. Kajti, ko enkrat imamo v rokah šoferski izpit mislimo, da vse znamo in poznamo. V prometu nikoli nismo povsem varni največ težav je tudi v mladostniški, po času aktivnega sodelovanja v prometu kot voznik neizkušenosti, ter o samem prometu nekoč in danes. Promet danes zahteva tudi zaradi hitrosti in drugačne prometne ureditve več zbranosti in zato več stresa, a voznik je še vedno isti. Ob tem smo spoznali tudi prednosti krožnih križišč oziroma krožišč, ki predstavljajo štirikrat nižjo možnost prometnih nesreč, večjo pretočnost ob predpogoju, da se vsi držijo predpisov. Največja težava današnje prometne varnosti je v miselnosti, kajti ko se enkrat navadimo na cesto vozimo avtomatsko, vmes pa lahko spremenijo prometno signalizacijo in…
Dotaknili smo se tudi mladih voznikov, ki vse prevečkrat pozabijo na mrtvi kot, a ob tem niti izkušenejši vozniki niso izjeme. Seznanili smo se še z novimi pripomočki v vozilih, ki so nam v veliko pomoč, če jih pametno uporabljamo. Med te zagotovo sodi aktivni tempomat, ki pa voznika poleni in s tem poveča nevarnost za vse udeležence v prometu. Spoznali smo se še z novimi prometnimi znaki in tistimi, ki so dobili novo vlogo ter se na koncu aktivno vključili v pogovor, saj smo tako dobili odgovor iz prve roke na zastavljeno vprašanje o varnosti v prometu. Ne smemo mimo besed, ki jih je izrekel na koncu Manuel Purgentnik, da je vesel, da smo se zbrali v takšnem številu in ,da nam priporoča, da se udeležimo še kakšne delavnice predvsem o prvi pomoči, kajti tu naše znanje šepa.
djd