Osnovnošolci razmišljali o poplavnem prostoru

1011

V oktobru, mesecu prostora, so učenci zadnje triade nekaterih domžalskih in kamniških osnovnih šol razmišljali o poplavah in poplavnem prostoru v okviru delavnice Načrtovalske igre v poplavnem prostoru, ki jih je izvedel ICRO Domžale pod pokroviteljstvom Ministrstva za okolje in prostor.

Kar na dveh domžalskih šolah, na OŠ Venclja Perka in na OŠ Domžale, ter na OŠ Stranje v Stahovici v Občini Kamnik so v okviru programa Vodni detektiv potekale delavnice z učenci sedmih, osmih in devetih razredov.

OŠ Venclja Perka je delavnica potekala 16. oktobra z osmošolci in devetošolci. Učenci so bili presenečeni, da so tudi Domžale v območju pomembnega vpliva poplav. Pogovarjali smo se o tem, kaj so vzroki poplav v Domžalah in razmišljali o tem, kakšna bodo morala biti mesta prihodnosti, da bodo kljubovala vse večjim izzivom klimatskih sprememb.

Učence OŠ Domžale je presenetilo dejstvo, da njihova šola stoji na poplavnem območju sicer 500 letnih poplavnih voda. Večinoma so bili tudi presenečeni, da je Kamniška Bistrica hudourniška reka tudi na odseku skozi Domžale. Kratki filmi o hudourniških poplavah so jih navdušili. Pogovarjali smo se tudi o zadrževalnikih voda, saj jih veliko pozna Gradiško jezero, bolj malo pa jih je vedelo, da je to zadrževalnik poplavnih voda. Bili pa so tudi polni najrazličnejših predlogov kako narediti mesta poplavno bolj varna posebej še po tem, ko smo si ogledali nekaj zanimivih primerov predlogov takšnih mest z različnih koncev sveta.

Na  OŠ Stranje so se osredotočili na hudourniške poplave kakršne poznamo v ozkih dolinah in hribovitih območjih. Hudournike vsi učenci zelo dobro poznajo, niso pa vedeli, da območje Stahovice sodi v območje pomembnega vpliva poplav in sicer hudourniških poplav. Vživeli smo se v poklice načrtovalcev mest in reševali probleme s poplavami v sodobnih mestih s pomočjo igre. Na vprašanje, kaj jim je bilo na delavnici najbolj všeč, so enoglasno odgovorili, da kratki filmi in modeli. Teorija je bila pa manj zanimiva, a tudi to so ocenili s 4,5.

Skoraj vsak mesec do nas prihajajo novice o katastrofalnih poplavah po različnih koncih sveta. Pa ali so poplave res samo naravne katastrofe, ki nas plašijo? Na delavnici smo s pomočjo eksperimentiranja, kratkih filmov, modelov in simulacij ugotavljali kaj so pravzaprav poplave in kako nastanejo, kako preprečiti škodljive posledice poplav in zakaj imajo sodobna mesta tako pogosto probleme s poplavami. Pogovarjali smo se tudi o poklicih, ki se ukvarjajo s to problematiko. Učenci so se skušali vživeti v poklice načrtovalcev mest in rešiti dani načrtovalski problem s pomočjo planerske  igre.

Sicer pa je delavnica namenjena osnovnošolcem vseh starosti, kot tudi otrokom iz vrtcev. Delavnico namreč prilagodimo starostni stopnji in  predznanju, ki ga o tej tematiki otroci ali učenci že imajo. Poleg tega delavnico prilagodimo lokalnemu okolju tako, da se kjerkoli se le da, navežemo na poplavne razmere v lokalnem okolju. Več informacij o delavnicah pa lahko najdete tudi na spletnih povezavah https://www.facebook.com/vodni.detektiv/ in https://vodni-detektiv.si/.

Marta Vahtar, ICRO Domžale

OŠ Venclja Perka 1
OŠ Venclja Perka 1
OŠ Venclja Perka 3

OŠ Domžale
Oglasno sporočilo