Voda (podtalnica) nam kroji življenje

0
734

Evropski parlament je nedavno potrdil prepoved prodaje avtomobilov na notranje izgorevanje od leta 2035. Odločitev je dodobra razburila del javnosti saj mnogi menijo, da bo mobilnost ljudi s tem ukrepom zmanjšana. Pred kratkim pa je presenetila napoved nekaterih evropskih držav. Najglasnejše so bile kritike iz Nemčije. Glede na dejstvo, da gre za najmočnejše evropsko gospodarstvo, brez pristanka katerega se ne more sprejeti nobena odločitev v EU, ni preostalo drugega kot, da se glasovanje odloži na ugodnejše razmere. O tej temi je razpravljal tudi odbor DZ za infrastrukturo. Na tej razpravi je prišlo do zanimivega soglasja. Na bolj srditem koncu obeh polov so se strinjali, da izključno električna pot ni rešitev. Res, da so se razlogi zakaj je temu tako precej razlikovali, vseeno pa je lepo videti, da so možna določena soglasja tudi na daleč vsaksebi nasprotnih bregovih.
Nekateri nazirajo, da takšna prepoved ne bo prinesla kaj dosti, saj bo za konkretne rešitve potrebno predvsem več javnega prometa. Potrebna bodo obsežna vlaganja tako v sama prevozna sredstva kot tudi v infrastrukturo. V Domžalah ravno sedaj na tem področju poteka obsežen projekt, ki ga občutijo tudi tisti, ki se prevažajo z osebnimi vozili. Zaradi del je bila zaprta cesta, ki prečka železniško progo. Gre za enega večjih projektov na progi iz leta 1891. Da je temu res tako se lahko prepričamo iz starih fotografij. Precej takega gradiva je objavljenega na zanimivi FB strani z naslovom Domžale nekoč in danes, ki jo ureja Vinko Capuder. Skupina, ki ima več tisoč članov je nabrala že za lep kup starih fotografij z domžalskega področja. Znameniti kronist Stane Stražar bi bil gotovo ponosen, da je nastal tako obsežen korpus gradiva. Iz vsega dokaznega materiala je mogoče izluščiti tudi nenavadna zgodovinska dejstva. Na splošno je bilo pred več desetletji res precej manj motoriziranega prometa, zato pa je ta imel dostop tudi na področja, ki so celo za danes nepredstavljiva. Tako je moč na eni izmed fotografij ugledati polno parkirišče avtomobilov na osrednji ploščadi bivšega Napredka.
Navedena ploščad je bila predlanskim obnovljena, zatika pa se pri obnovi precej večjega in obsežnejšega projekta v domžalski občini. Gre za verjetno najpomembnejši projekt na tem območju, ki zadeva tudi okoliške občine. Zdravstveni dom Domžale, ki je že davno premajhen, glede na izreden porast priseljevanja na območje celotne domžalske občine. Dom je bil zgrajen že v času bivše občine, ki je obsegala tudi območja današnjih občin Trzina, Mengša, Lukovice in Moravč. Zato so še danes ustanovitelji tega javnega zavoda ravno navedene osebe. Občinski sveti so leta veselo spreminjali OPN s čimer se je dovoljevala obsežna pozidava, zaostajala pa je kritična infrastruktura. Šole in vrtci (ti že manj) so nekako še sledili demografskemu porastu, zdravstvo pa je bilo zapuščeno nekje za prašnim parkiriščem. Ko je končno že kazalo, da se bo prenova pričela, pa je prišla na plan vest, da bo zaradi podtalnice potrebna precejšnja sprememba zasnove projekta. Glede na zgodovino pa lahko sodimo, da se gradnja zaradi neverjetnega zapleta (višina podtalnice je na tem območju stalna in poznana že stoletja) ne bo podaljšala samo za dve leti temveč za precej dlje. Zdravstveno osebje in pomoči potrebni, pa naj se dotlej prerivajo na prašnem dvorišču doma še v nadalje.

V.O.

Naslovna fotografija:
Idejna zasnova prizidka Zdravstvenega doma Domžale

Oglasno sporočilo

ODDAJ KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here