Še leto nazaj smo lahko prebirali zapise o projektih in najbolj racionalnih možnih rešitvah za strogi center našega mesta: naj bo nadzemna ali podzemna garaža, naj bo zelena aleja od TUŠ-a do Univerzala? Tudi županski kandidati so pograbili problem za svoje predvolilne obljube. Na koncu pade odločitev: nič od tega. Še najbolj se splača, da ostane parkirišče, razlika je le v tem, da namesto začasnega postane stalno. Obstajajo načrti še iz prejšnjega mandata za odstranitev reklamnih tabel, postavitev parkirnih ur in asfaltiranje makadama. Torej – mnogo hrupa za nič, je vedel že Shakespeare.
Občina pa je takole razložila najnovejšo odločitev:
»Velik del pozornosti županje je usmerjen v urejanje mestnega središča občine Domžale, s katerim bi se lahko identificirali vsi občani in občanke. Po ureditvi Kolodvorske ceste, obeh avtobusnih postaje in ploščadi ob veleblagovnici se je občina lotila urejanja makadamskega parkirišča ob tržnici. Analiza je pokazala, da površine za parkiranje uporabljajo prebivalci središča Domžal, zaposleni v centru mesta ter uporabniki upravnih in gospodarskih storitev. Pri pregledu različnih možnosti za ureditev sistema parkiranja je bil konec aprila oblikovan predlog, ki so ga v anketi v začetku maja potrdili tudi občanke in občani ter v enaki meri tudi stanovalci centra Domžal. V manjši meri pa plačljiv sistem parkiranja podpirajo prebivalci drugih občin, ki so uporabniki parkirišč in so bili prav tako vključeni v anketo.«
Tako so dokončno postavili piko ter dokončali vsa umovanja in načrtovanja, projekte možnih rešitev in dokončni videz našega mesta. Priznati je treba, da ima rešitev nekaj dobrih strani: odstranjeni bodo reklamni panoji, ki so doslej zakrivali pogled na morje pločevine in izginila bo največja luža v občini, ker jo bo nadomestil asfalt.
Tako je volk sit in koza cela, bi rekli po domače. Občinska blagajna, iz katere bi arhitekturno sprejemljiva rešitev posrkala kar nekaj denarcev, ostane skoraj nedotaknjena, parkiranje pa ostane tam, kjer je. Pravzaprav ima rešitev več pozitivnih učinkov: parkomati bodo navrgli lepe denarce, občina se bo hvalila, kako umno rešitev je našla za grozen problem parkiranja, lastniku zemljišča bodo cekini redno padali v mošnjiček, občani (in seveda občanke, da ne bi kdo narobe razumel) pa bodo imeli ob dežju suhe noge. Pa tudi denarnice – ob vsakem vremenu.
_____________________________________________________________________
Lastništvo nepremičnin na območju TUŠ-a je precej raznoliko: asfaltirano parkirišče za trgovskim centrom in celotna zgradba je last družbe AIOS RE d.o.o., makadamsko parkirišče pred TUŠ-em je v celoti v lasti občine, občina je tudi lastnica Športne dvorane in galerije.
______________________________________________________________________
Spremenjen pakirni režim za Supermarketom Tuš v Domžalah
Oglasil se nam je lastnik parkirišča (asfaltirano parkirišča za Tušem), to je družba AIOS RE d.o.o. Ljubljana in takole razložil svoje videnje ureditve centra mesta:
»Parkirišče je bilo vedno popolnoma zasedeno oziroma so na njem parkirali dnevni migranti v Ljubljano ter okoliški prebivalci in tako ni služilo svojemu namenu. Zato so se lastniki odločili za postavitev parkirnega sistema.
Parkiranje bo 90 minut brezplačno, nato pa vsaka ura 2 €.
S tem režimom želijo zagotoviti manjšo zasedenost parkirišča z dolgotrajno parkiranimi vozili. Plačilo parkirnine je možno le s bančno kartico na avtomatih.“
_____________________________________________________________________
Trenutno na makadamskem parkirišču lahko parkira približno 200 vozil, kar je že sedaj občutno premalo za potrebe vseh voznikov, ko zaradi zasedenosti le tega krožijo po Domžalah. Veliko voznikov parkira za čas trajanja službe v Ljubljani, kamor se odpeljejo z vlakom. Še večje pomanjkanje parkirnih mest je povzročila prenova železniške postaje, kjer so za potrebe projekta ukinili približno 150 parkirnih mest.
Vsi upi na rešitev so bili obrnjeni k gradnji podzemne garaže pod sedanjim makadamskim parkiriščem. Po izračunih gradbene stroke (podatki so tudi javno dostopni), je cena enega podzemnega parkirišča od 15 do 20 tisoč evrov. Na tej lokaciji (makadam) je na razpolago 19.000 kv.m pod katerim lahko zgradijo 620 parkirnih mest v dveh etažah in težave bi bile rešene enkrat za vselej. Cena, če vzamemo najdražjo varianto (dosedanja posebnost občine Domžale) bi bila cca 10 milijonov EUR. Če odplačevanje razdelimo na 5 let, znesek 2 milijona EUR ne bi bil tak zalogaj za občino z 32-35 milijonskim letnim proračunom.
Trenutna prenova železniške postaje Domžale je ocenjena na 13.5 milijonov EUR.
Že pred desetletji je bilo nam, občanom, obljubljeno podzemno parkirišče ob Tuš centru (zdajšnje makadamsko parkirišče) in nad njim prireditveni prostor, s parkom in alejo do nekdanje tovarne Univerzale.
Prizor, kot ga vidimo na že večkrat objavljeni risbi, lahko kar pozabimo!