Širitev Zdravstvenega doma Domžale: sofinanciranje in obveznosti občin soustanoviteljic

1
295

Zaradi naraščajočih potreb po zdravstvenih storitvah so občine Domžale, Mengeš, Lukovica, Moravče in Trzin kot soustanoviteljice Zdravstvenega doma Domžale sprejele odločitev o soinvestiranju v širitev kapacitet doma in gradnjo podzemne garaže.

Na Urad županje Občine Domžale smo naslovili vprašanja glede cene in sofinanciranja gradnje prizidka Zdravstvenega doma Domžale:

“Zanima nas, ali imajo okoliške občine soglasja občinskih svetov za pristop k sofinanciranju prizidka Zdravstvenega doma Domžale ali gre zgolj za prijazne obljube županje in županov?”
V letu 2021 so Občinski sveti vseh petih občin Domžale, Mengeš, Lukovica, Moravče in Trzin, ki so solastnice Zdravstvenega doma Domžale in soinvestitorke, sprejeli Investicijski program za širitev Zdravstvenega doma Domžale in gradnjo podzemne garaže. Občine soustanoviteljice zdravstvenega zavoda morajo v skladu s 27. členom Zakona o zdravstveni dejavnosti zagotoviti ustrezne materialne pogoje za delo zavoda in za razširitev zmogljivosti, na način, kot ga dogovorijo. Občinski svet Občine Domžale je že sprejel novelacijo Investicijskega programa za širitev Zdravstvenega doma Domžale in gradnjo podzemne garaže. Za nadaljevanje aktivnosti je potrebna še obravnava in sprejem novelacije Investicijskega programa na Občinskih svetih preostalih štirih občinah soustanoviteljicah in soinvestitorkah.

“Prav tako nas zanima, ali so občine soustanoviteljice po zakonu dolžne sofinancirati prizidek. Če te obveznosti nimajo in bi katera od občin odstopila, kaj se bo zgodilo v takem primeru?”
Občine soustanoviteljice zdravstvenega zavoda morajo v skladu s 27. členom Zakona o zdravstveni dejavnosti zagotoviti ustrezne materialne pogoje za delo zavoda in za razširitev zmogljivosti. Na kakšen način se to zagotovi, je predmet dogovora med občinami soustanoviteljicami.

“Je naročena novelacija investicijskega programa že prinesla natančnejšo oceno stroškov investicije.”
Po novelaciji Investicijskega programa ocena investicije znaša 23.987.543,30 evrov po stalnih cenah oziroma 25.769.853,59 evrov po tekočih cenah. V novelaciji Investicijskega programa so spremenjeni viri financiranja. Na podlagi Zakona o zagotavljanju finančnih sredstev za investicije v slovensko zdravstvo v letih 2021 do 2031 lahko vse občine soustanoviteljice Zdravstvena doma Domžale skupaj iz tega naslova pridobijo 4.780.800 evrov.

Za nadaljevanje aktivnosti in natančnejši terminski plan morajo Občinski sveti preostalih občin soustanoviteljic in soinvestitork Moravč, Trzina, Mengša in Lukovice najprej sprejeti novelacijo Investicijskega programa, ki so jo občinski svetniki in svetnice Občine domžale že potrdili.
Ko bodo tudi občinski sveti preostalih občin potrdili novelacijo, bodo stekle nadaljnje aktivnosti za objavo javnega razpisa, kar bi bilo lahko realizirano v prvi polovici leta 2025. Postopek javnega naročila traja minimalno tri mesece. Uvedba v delo bi lahko sledila v roku dveh mesecev po izbiri izvajalca.
Urad županje Občine Domžale


Zgodovina aktivnosti …

Zaradi prostorske problematike je Zdravstveni dom Domžale skupaj z Občino Domžale pred časom pristopil k izdelavi Dokumenta identifikacije investicijskega projekta Ureditev prostorov za Zdravstveni dom Domžale, katerega cilj je bil najti najbolj optimalno rešitev za zagotovitev dodatnih prostorskih površin za nemoteno izvajanje zdravstvene dejavnosti zdravstvenega doma. Predlagana rešitev zajema gradnjo prizidka in garažne hiše za 152 parkirnih mest. 7.534,98 m2 površine obsega garažno hišo (klet 1 in klet 2), nizko in visoko pritličje ter prvo nadstropje. Nekatere dejavnosti iz obstoječega objekta bi prenesli v nov objekt, kar pa ne pomeni, da bi sproščene zmogljivosti v obstoječem objektu ostale nezasedene. Potrebujejo namreč več ambulant za otroški in šolski dispanzer, dispanzer za žene, patronažno službo, diabetologijo, rentgensko diagnostiko, laboratorij ter upravo.
Ocenjena vrednost celotne investicije po tekočih cenah z DDV znaša približno 9.045.000 evrov, pri čemer bi delež Občine Domžale znašal približno 62 odstotkov oziroma 5.607.900 evrov. Investicija Občine Domžale v celoti vključuje garažno hišo. K izgradnji novega objekta bi pristopilo šest investitorjev, vse občine ustanoviteljice v soustanoviteljskem deležu in Zdravstveni dom Domžale. Ob nemotenem poteku načrtovanih aktivnosti ocenjujejo, da bi se investicijski objekt predvidoma zaključil leta 2022.
Aktivnosti in usklajevanja potekajo od leta 2017, izdelan je bil Dokument identifikacije investicijskega programa, seznanitev s problematiko pa poteka še na občinskih svetih ostalih soustanoviteljic.
mag. Renata Kosec, podžupanja
Slamnik, 27.9.2019
***
Gre za pomembno investicijo, ki bi rešila prostorsko stisko, s katero se zadnja leta ukvarja javni domžalski zdravstveni zavod. Delež občine Domžale je 56,16 odstotka.  Županja in župani vseh petih občin (Domžale, Mengeš, Trzin, Lukovica, Moravče) se srečujemo vsak mesec in verjamem, da bomo uspešno reševali vse zadeve v povezavi s širitvijo Zdravstvenega doma Domžale. Ocenjena vrednost investicije je približno 10 milijonov evrov, kar ni majhna zadeva, niti za Domžale.
(Občina Domžale)
***
S širitvijo zdravstvenega doma bo veliko dela, pa ne samo finančno gledano, ampak tudi glede sodelovanja z ostalimi štirimi občinami, ki so lastnice. Naši pravniki pravijo, da je najlažje zgraditi, vse ostalo po tem je pa težko. In imajo prav. Županja in župani vseh petih občin (Domžale, Mengeš, Trzin, Lukovica, Moravče) se srečujemo vsak mesec in verjamem, da bomo uspešno reševali vse zadeve v povezavi s širitvijo Zdravstvenega doma Domžale. Ocenjena vrednost investicije je približno 10 milijonov evrov, kar ni majhna zadeva, niti za Domžale.
(Slamnik)
***
Imamo že pravnomočno gradbeno dovoljenje za dograditev kapacitet na obstoječi lokaciji in v ta namen smo porabili že okrog 400.000 evrov javnega denarja.
Uredništvo NOV!C
***
Iz intervjuja mag. Renate Rajapakse, dr.med., spec.

Pri novogradnji ni vprašljiv samo čas, ampak tudi cena, saj bi projekt terjal nakup parcele in vse potrebne procedure z gradbenim dovoljenjem. Kako to komentirate?
Dokument identifikacije investicijskega projekta je pokazal, da je kljub navedenemu nova rešitev ne samo strokovno, temveč tudi finančno sprejemljivejša kot dokončna in dolgoročna rešitev.

Katere dejavnosti bi se preselile v načrtovani prizidek ZD, če to seveda ni skrivnost? Ali je še preuranjeno za tak razmislek?
Točno vemo, katere dejavnosti bi se preselile v prizidek, če bo sprejeta ta rešitev. Ves čas smo namreč sodelovali pri pripravi načrtov tlorisov in opreme. V prizidek bi se umestile Služba NMP in Reševalna postaja, Laboratorij, RTG, UZ, specialistične ambulante ter 20 družinskih ambulant.
Direktorica Zdravstvenega doma Domžale mag. Renato Rajapakse, dr.med., spec.
*
Vprašanje za Urad županje Občine Domžale
Občani z nestrpnostjo pričakujejo rezultate iskanja primernega zemljišča za novi zdravstveni dom. Prosim za podatke, koliko ponudb ste prejeli, po kakšnih cenah in če katera, tako na prvi pogled, ustreza potrebam. V kolikor akcija iskanja primernega zemljišča ni obrodila sadov, je prizidek na stari lokaciji pri Zdravstvenem domu še vedno aktualen?

Zdravstveni dom Domžale
Podani predlog, da se Občinski svet Občine Domžale namesto o gradnji prizidka obstoječemu zdravstvenemu domu z dodatnimi prostori v centru Domžal (načrtovani v mandatu prejšnjega občinskega sveta) odloča o gradnji povsem nove zgradbe na ustreznejši lokaciji, je povezan s SPOŠTOVANJEM ustave in javnih sredstev. To nedvomno dolgujemo našim občankam in občanom, ki so nam zaupali, da se bomo odločali v javno dobro, za danes in tudi za prihodnja obdobja. Vrednost večmilijonske investicije namreč zahteva tehten premislek o prostorskih potrebah in o posledični širitvi zdravstvenega doma v naslednjih dveh do štirih desetletjih, česar sam prizidek ne bo mogel pokriti – že zdajšnjih potreb ne, niti prihodnjih. Predlog o gradnji novega objekta v Zaborštu smo soglasno podprli županji in župani občin soustanoviteljic Zdravstvenega doma Domžale, občinski svetniki pa so me soglasno pooblastili za nadaljevanje aktivnosti za nakup tega zemljišča. Aktivnosti za realizacijo širitve zdravstvenega doma potekajo vseskozi, ODGOVORNO in TRANSPARENTNO, zadeva pa bo obravnavana na eni od prihodnjih sej občinskega sveta. Ob tem je potrebno imeti v mislih nepričakovano obremenjenost občinskih proračunov zaradi izdatkov za odpravo posledic poplav v občinah soustanoviteljicah in vpliv tega na realizacijo projekta, tudi v primeru izgradnje zgolj prizidka.
Županja Renata Kosec
11.9.2023

 

Oglasno sporočilo

1 KOMENTAR

  1. Graditi ali kupiti? Boljši model za uspešne projekte
    Pri gradnji večjih projektov, tako v zasebnem kot javnem sektorju, je bolj smiselno kupiti že pripravljen izdelek (na ključ), kot pa se vpletati v zapleten proces gradnje.
    Zakaj je to boljši model?
    • Garancije: Investitor dobi zagotovilo o dolgotrajnem brezhibnem delovanju objekta.
    • Jasne cene: Vse je vnaprej dogovorjeno, brez nepričakovanih stroškov.
    • Manj korupcije: Takšen sistem preprečuje koruptivne prakse, kot so prenizke ponudbe in številni aneksi.
    • Hitrejša realizacija: Projekti se izvedejo hitreje in učinkoviteje.
    • Manjša tveganja: Investitor prevzame manjšo finančno in časovno tveganje.
    Zakaj se ta model ne uporablja pogosteje v javnem sektorju?
    • Tradicionalni pristop: V javnem sektorju prevladuje model, kjer se investitor vpleta v vse faze projekta, kar vodi do številnih težav in zamud.
    • Korupcija: Sistem, kjer je veliko prostora za dodatne pogodbe in spremembe, omogoča koruptivne prakse.
    Zaključek:
    Poziv k spremembi pristopa v javnem sektorju, kjer bi se večji projekti izvajali po modelu, ki ga uspešno uporabljajo velike mednarodne družbe. To bi prineslo večjo učinkovitost, transparentnost in zmanjšalo tveganje za korupcijo.
    Bistvo: Namesto da sami gradimo, je bolje kupiti že pripravljen izdelek z garancijo. To je cenejše, hitrejše in manj tvegano.

ODDAJ KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here