Vožnja s kolesom je koristna. Ne obremenjuje okolja, ugodno vpliva na telesno zdravje, je pa tudi najcenejša. Gre za kolesarje iz potrebe po vsakodnevnih opravkih v Domžalah in bližnji okolici. Za športne in rekreativne kolesarje, ki ne spadajo v to skupino, predvsem starejših občanov, je razmeroma dobro poskrbljeno, saj imajo na voljo njim namenjene kolesarske poti ob Kamniški Bistrici, Rači in Radomlji, na Mengeškem polju ter na manj prometnih lokalnih cestah.
Kolesarjenje v ožjem delu Domžal je nevarno. Kolesarske poti so na prometnih cestah samo s talno obeležbo ločene od površin za motorni promet, na pločnikih brez ustreznih označb pa ogrožajo pešce. Prečkanje cest in zavijanje v levo je zahtevno, ker je potrebno zapeljati na avtomobilske vozne pasove. Program urejanja kolesarskega prometa ter izgradnja in posodabljanje kolesarskih poti je zadnja leta popolnoma zastal, čeprav je občanov na kolesih vedno več in bi si zaslužili več pozornosti ter razumevanja odgovornih na Občini Domžale.
Dokaz za slednje je problem varnega prehoda železniške proge v centru Domžal, ki ga ni na več kot kilometer dolgem odseku proge med Ljubljansko cesto in železniško postajo na Rodici. Predvsem starejši občani, ki morajo na prepovedan način peš ali s kolesom iz severozahodnega, gosto poseljenega dela mesta priti v center, so neprijetno presenečeni nad odločitvijo občinske uprave, ki namerava opustiti v državni idejni zasnovi načrtovani kolesarski podhod pri posodobitvi perona na železniški postaji. Ne morem verjeti, da v času, ko je kolesarjenje vedno bolj v porastu, občina na tako brezobziren način zapostavlja svoje občane – kolesarje.
Razmišljanje ob svetovnem dnevu kolesarjev, 3. junija 2020.
Jože Nemec
_______________________________________________________________________
Občani, ki moramo pri vsakodnevnih opravkih s kolesi prečkati železniško progo, smo neprijetno presenečeni ob predvideni izvedbi podhoda pri železniški postaji v Domžalah. Ob tem, da je projektna rešitev idejne zasnove, ki jo je izdelala Direkcija RS za infrastrukturo, zajemala obojestransko klančino za vožnjo s kolesi, občinska uprava vztraja pri opustitvi klančin. Le te naj bi nadomestile stopnice, ob katerih bi potekal tir za kolo. Le kako bo priletni kolesar ali mlajši učenec potiskal kolo po ozki, strmi »tirnici«, kar načrtujejo zdaj?
Dobili bomo sodobni dvigali, kar pa verjetno ne bo poceni.
_______________________________________________________________________
Predlog Občine Domžale brez klančin
_______________________________________________________________________
V občini »zadovoljnih ljudi” politika tudi glede prometnih rešitev nikakor ni sposobna prisluhniti občanom. Deležni smo najmanjšega števila krožišč, lahko se postavimo tudi s kolesarsko stezo, ki pelje v vstopajoče ali izstopajoče potnike avtobusa na prvi in edini solarni postaji v državi.
________________________________________________________________________
Primer rešitve podhoda pri stanovanjskem naselju Bistra.
Več na: Obnova železniške postaje Domžale leta 2021, a so izdelane šele idejne zasnove
https://www.domzalske-novice.si/2020/08/03/__trashed-4/