Prekomerno trošenje javnega denarja za promocijo Občine Domžale v letu 2024

1
631

Po pridobljenih podatkih je Občina Domžale v letu 2024 namenila skoraj 360.000 evrov za oglaševanje, informiranje in promocijo. Ta znesek vključuje 90.541 evrov za medijske partnerje, 240.000 evrov za občinsko glasilo Slamnik ter dodatnih 30.000 evrov za novi bilten Domžalka in letake v Slamniku.
Ta visoka vsota odpira vprašanja o smotrnosti in učinkovitosti porabe javnih sredstev. Občinska spletna stran, ki bi morala biti osrednje orodje za informiranje in komunikacijo z občani, ne izpolnjuje pričakovanj. Njena zastarela, a piarovsko všečna podoba in funkcionalnost ne omogočata interaktivne komunikacije in hitrega dostopa do informacij, temveč ponuja statične in pogosto težko razumljive vsebine. Z vzpostavitvijo sodobne in prenovljene spletne strani bi se stroški za tiskano promocijo občutno zmanjšali.
Čeprav je informiranje prebivalcev pomembno, se pojavlja dvom o nujnosti tako obsežnega trošenja in sorazmernosti stroškov z dejanskimi potrebami občanov. Razporeditev sredstev med številne poslovne partnerje, od katerih nekateri prejmejo relativno majhne zneske, odpira vprašanja o transparentnosti in enakopravnosti pri razdeljevanju javnega denarja. Visoki zneski, namenjeni občinskima publikacijama, dodatno vzbujajo dvome o učinkoviti uporabi javnega denarja.
Občane skrbi, ali se bodo ti stroški do konca leta še povečali, še posebej ob bližajočih se lokalnih volitvah leta 2025. V predvolilnem obdobju se namreč pogosto poveča poraba za promocijo in oglaševanje.
Občina Domžale trenutno nima predsednika Nadzornega odbora (ki je nedavno odstopil), ki je ključni organ za preglednost in pravilno porabo javnih sredstev. Odstopljeni predsednik odbora je bil med mandatom aktualne županje bolj formalno prisoten kot operativno aktiven, kar kaže na pomanjkanje učinkovitega nadzora. V lanskem letu je bilo opravljenih najmanj revizij v zgodovini občine.
To poročilo opozarja na potencialno neprimerno porabo sredstev in poudarja potrebo po večji odgovornosti, strožjem nadzoru in preglednosti pri upravljanju z javnim denarjem. Brez učinkovitega nadzora in transparentnosti obstaja tveganje za zlorabo javnih sredstev, kar škoduje zaupanju občanov v lokalno upravo.

Vprašanje za Urad županje Občine Domžale:

“Koliko javnega denarja je Občina Domžale namenila za oglaševanje, obvestila in nasploh za vse dejavnosti promocije v letu 2024, katerim medijem oz. pravnim osebam (z imenom) in koliko vsakemu posamezniku?”
Domžale, 19.2.2025

Odgovor:

V letu 2024 je Občina Domžale za informiranje javnosti namenila 90.541,44 evrov. Poslovni partnerji s katerimi smo sodelovali so:

– GORENJSKI GLAS, d.o.o., Kranj, 12.754,50 evrov
– AMICUS d.o.o, 317,20 evrov
– IR IMAGE d.o.o., 6.699,33 evrov
– NINAMEDIA d.o.o, 5.856,00 evrov
– INFONET MEDIA d.d., 758,84 evrov
– KLIPING d.o.o., 6.880,60 evrov
– ULMI, Miha Ulčar s.p., 1.012,60 evrov
– TAM-TAM d.o.o., 301,26 evrov
– AXIS, d.o.o., 1.220,00 evrov
– EG d.o.o., 561,20 evrov
– Sigmateh d.o.o., 10.854,72 evrov
– MEDIAPLAN 8 d.o.o., 583,16 evrov
– PUBLICA, TINA DROLC S.P., 7.271,20 evrov
– ERPIUM d.o.o., 6.168,32 evrov
– TISKARSKO SREDIŠČE d.o.o, 6.247,03 evrov
– AW d.o.o., 551,88 evrov
– Zavod NEFIKS, 4.600,00 evrov
– AD Media d.o.o. – Domžalec.si, 16.303,60 evrov
– HIERONIM VILAR – SAMOZAPOSLENI V KULTURI, REŽISER IN MONTAŽE, 1.600,00 evrov

Urad županje Občine Domžale



Vprašanje za občinske svetnice in svetnike Občine Domžale: Kaj menite o vplivu politike na obveščanje javnosti?

 

Oglasno sporočilo

1 KOMENTAR

ODDAJ KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here