Morda njegovo priljubljenost jemljemo kot samoumevno in ob tem pozabljamo na vprašanje, kako je Hit sploh postal hit. Kdo je človek, ki se je znal pred skoraj dvema desetletjema tako občuteno postaviti na nasprotno stran, v vlogo poslušalca?
»Hitovega očeta«, Staneta Cenclja, smo povprašali o samih začetkih, ekipi in kriterijih za izbor glasbe. Zanimal nas je nedavni povod za svež veter v kadru, med drugim pa smo izvedeli tudi, kdo je Sadamu Huseinu napravil biljard…
Nam lahko za začetek poveste kaj o letih, ko ste ustanovili Radio Hit? Ste imeli takrat že kakšne izkušnje z mediji?
Razen tega, da sem bil zvest poslušalec radia, nisem imel nobenih izkušenj z mediji. Ko sem delal, sem takrat ogromno poslušal edina »poslušljiva« radia RGL in Val 202 in ob poslušanju so ideje kar padale…
Predstavljal sem si, kako bi jaz določeno stvar naredil. No, v bistvu se je tako počasi rodila močna želja po lastni radijski postaji.
Kako vam je uspelo, v relativno kratkem času, povzdigniti novo radijsko postajo na sam vrh komercialnih postaj v Sloveniji?
Mislim, da s preprostostjo in odlično ekipo. Ljudje se namreč vedno želijo poistovetiti s tistimi, ki jih poslušajo na programu in pri nas je bilo to mogoče. Vsi voditelji programa so bili običajni ljudje z enakimi težavami, kot jih imajo tisti na drugi strani radijskih sprejemnikov. Tako smo postali »ljudski radio«, kot so nas večkrat poimenovali drugi. Vsakomur smo prisluhnili, poskušali pomagati, če ne z dobrodelnimi akci-jami, pa z nasvetom. In zdaj smo tu, kjer smo. Imamo res pestro sedemnajstletno zgodovino.
Kolikšen procent pa v Sloveniji pravzaprav pokriva vaš radio?
Naš radio pokriva 39 % celotne Slovenije, pretežno osrednjo ljubljansko regijo (nekje do Jesenic – točen zemljevid pokritosti se nahaja v spodnji povezavi). Frekvenca 95,6 je bila dva-najst let edina frekvenca radia Hit, z njo pa pokrivamo osrednjo Slovenijo. Aprila 2005 smo pridobili novo frekvenco. Začeli smo oddajati tudi na frekvenci 90,2 MHz, kar pomeni, da je naša slišnost zajela še tiste dele ljubljanske kot-line, kjer do takrat naš signal ni bil dovolj močan, ter se pomaknila globoko proti Primorski.
Kakšna pa je dejanska poslušanost?
Raziskave in razmere na trgu skrbno spremljamo in se nanje ustrezno odzivamo. V zadnjem letu smo tako dosegli zavidljive rezultate poslu-šanosti v regiji 01 in ciljni skupini 20 – 50 let. Ocenjujemo, da je prav usmerjenost k poslušalcu formula za uspeh, naš uspeh zadnjih let pa je povečanje poslušanosti, ekonomska rast in ne-nazadnje, tudi priznanje poslušalcev, ki so nam namenili kar štiri radijske Viktorje popularnosti.
Kako je sestavljena sama Hitova ekipa?
Na radiu Hit bedim nad osemnajstimi redno zaposlenimi in približno desetimi honorarnimi sodelavci. Del ekipe so moderatorji na progra-mu, kjer je vsak zadolžen za svoj del programa, ki ga lahko sam ustvarja. Budilko na primer vodi Pečo, športno uredništvo Gašper Bolhar Gapi (za njim stoji tudi manjša športna ekipa), samostojni moderatorji na programu (večerni moderatorji, dopoldanski in popoldanski tim), bistveni del ekipe pa je seveda tudi marketing in trženje, stiki z javnostmi, tehniki, ki izdelujejo reklamna sporočila in seveda dj-ji, ki so pri nas tehniki in moderatorji v enem in jim puščam veliko ustvarjalne svobode. Tudi info uredništvo vodi ena oseba, Saša Senica. Torej na kratko: vsak je zadolžen za določeno področje in ga vodi, meni samo poročajo.
Kakšen vpliv pa imate, kot ustanovitelj in lastnik radia, na programske vsebine? O njih odločate sami, ali tovrstne naloge prepuščate drugim?
O vseh programskih aktivnostih se posvetujem z vodji posameznih programskih pasov. Dopu-ščam svobodo in kreativo, odločamo se skupaj. Verjetno se ekipa prav zato tako dobro počuti v radijskem okolju, ker jim dopuščam dovolj svobode za kreativnost.
V zadnjem času smo bili poslušalci deležni nepričakovanih sprememb v jutranjem Hitovem programu. Od ekipe sta se poslovila znana »budilkarja« Špela Močnik in Matjaž Lovše – Pikec. Nam lahko zaupate, kje tiči razlog za tako nenadne kadrovske spremembe?
Odločil sem se za večje programske spremembe. Teh včasih ne moreš narediti z enako ekipo ljudi. Ugotovil sem, da potrebujemo osvežitev, sveže vsebine in s tem tudi nove obraze, skratka »svež veter«.
Kakšna pa je potem bodočnost Hitove Budilke?
Sveža, malce posodobljena, točne programske sheme pa še ne morem povedati.
Imate v načrtu morda tudi kakšne nove oddaje?
Celotna programska shema se bo osvežila, delno ali v celoti prenovila, s tem pa tudi oddaje in posamezni programski pasovi.
Se bomo tudi letos lahko udeležili Hitovega sejmarjenja?
Ja, sejmarjenje tudi letos bo, ker se mi zdi, da ljudem ustreza malce več dogajanja v Domžalah, zato vabljeni v soboto, 19. in v nedeljo, 20. septembra, v Domžale!
Govori pa se, da naj bi se tudi Hitova zabava Pozdrav poletju v prihodnosti preselila iz Ljubljane v Domžale. Kako je s tem?
Zaenkrat ne razmišljam o tem, možno je pa vse…
Marsikdo se gotovo pogosto vpraša, po kakšnih kriterijih se na radijskih postajah izbira glasba. Kako bi odgovorili?
Pri nas glasbeni urednik pripravlja tako imenovane »playliste«, ki jih moderatorji, tehniki in dj-ji, ki so na programu, morajo upoštevati. Glasbeni urednik oblikuje playlisto tako, da zajame določen odstotek moderne glasbe, novosti, določen odstotek zimzelenih, torej večno znanih melodij ter določen odstotek slovenske glasbe. Točno vemo, kakšno poslušalstvo imamo na drugi strani naših radijskih frekvenc, določeni so dobesedno »zrasli« z nami. Najmočnejša publika radia Hit je stara od 20 – 49 let in je glasbeno precej raznolika, zato glasbeni urednik poskuša zajeti vse okuse in vsakega po malo. Na primer po odstotku predvajanja slovenske glasbe smo na prvih mestih vseh slovenskih radijskih postaj, seveda pa pazimo, kaj predvajamo. Tako dokazujemo, da obstaja tudi kakovostna slovenska glasba. Moram poudariti še to, da je prav zaradi izbora glasbe nujno potrebno spremljati raziskave poslušanosti. Smo tudi eden redkih radijev, ki nismo postali 100-odstotno »avtomatizirani«, pri nas poslušalec še vedno lahko pokliče in si zaželi določeno glasbeno željo, medtem ko na večini drugih večjih radijskih postaj to ni več mogoče. Mi smo radio, ljudje, ki smo ves čas V ŽIVO s poslušalci!
Še več pa je takšnih, ki se pritožujejo nad številčnostjo oglasov med samim programom. Se v zvezi s tem na komercialnih postajah sploh da kaj spremeniti?
Komercialne radijske postaje živijo izključno od prodaje oglasnega prostora. Že po tem lahko sklepate, da se na tem področju težko kaj spremeni.
Glede na to, da nas le še nekaj mesecev loči do volitev, me zanima, ali je za Radio Hit kaj pomembno, kdo bo naslednji domžalski župan?
Seveda je pomembno, vsaj v tolikšni meri, da smo v dobrih odnosih. Tako lahko lažje in tudi bolj uspešno »izpeljemo« projekte, ki so vezani na občino, kjer imamo sedež. O tem, kdo bi moral biti naslednji župan, res ne bi, ker pravzaprav ni pomembno, kdo je, pomembno je, da se zaveda, da je radio Hit v občini Domžale in kaj lahko naredimo skupaj.
Iz neuradnih virov sem izvedela, da ste včasih delali biljardne mize in da ste menda naredili celo biljard za Sadama Huseina! Ste na tem področju sodelovali tudi z drugimi znanimi osebnostmi?
Niti ne, tudi z njim nisem osebno kontaktiral, je pa res, da sem izdelal mizo zanj prek slovenskega posrednika.
Biljard radi tudi igrate. Danes še kaj »poprimete za palico«?
Seveda igram, zelo rad, če je čas, seveda… Tega pa vedno primanjkuje…
Tjaša Banko