Odgovor Knjižnice Domžale na pismo bralca z naslovom: Ko birokracija narekuje uporabo kulturne dobrine

666

Spoštovani,
prejeli smo vaše želje po podaljševanju rezerviranega gradiva.
Kot so vam na vprašanje že odgovorili v Izum-u, je po našem poslovniku gradivo, ki ga je rezerviral drug član, nemogoče po-daljšati. Poslovnik potrjuje, sprejema Svet knjižnice Domžale.
Kot ste lahko prebrali v odgovoru, imamo knjižnice različne pravilnike o splošnih pogojih poslovanja. Tako imate pri nas gradivo izposojeno 14 ali 30 dni (leposlovje ali strokovno gradivo), v kamniški 14 dni (+3 dni), v Mestni knjižnici Ljubljana 21 dni in tako dalje.
Rezerviranega gradiva pri nas ne podaljšujemo (enako tudi ne npr. v Mestni knjižnici Kranj ter Mestni knjižnici Ljubljana), saj bi bralci do zelo iskanih knjig tako prišli še kasneje (potrebno je upoštevati možnost takšnega podaljšanja pri vsakem uporabniku); veliko je tudi bralcev, ki jim vsak dan pri čakanju na knjigo veliko pomeni (strokovno gradivo, ki ga potrebujejo za študij).
Seveda razumemo, da je neprijetno vračati knjigo, ki še ni prebrana, vendar je vprašanje, če bi se nam zdel isti pravilnik “birokratski” tudi takrat, ko bi mi čakali na določeno knjigo.
Vsekakor se v prihodnje takšnim zagatam v določenih primerih izognete tako, da knjigo podaljšate takoj, ko dobite obvestilo o poteku roka izposoje, ki ga dobite 3 dni prej. V kolikor knjiga ni rezervirana, jo podaljšate (v Knjižnici Domžale imate gradivo ob podaljšanju izposojeno za štirikratno obdobje, leposlovje torej dva meseca, strokovno gradivo celo štiri mesece), če pa je knjiga rezervirana, imate ob prejemu obvestila o skorajšnjem poteku izposoje še tri dni, da vam jo morda uspe do konca prebrati. Zakaj ste v kratkem času lahko prišli ponovno po knjigo? Dve možnosti sta in sicer je lahko bralec, ki je imel knjigo rezervirano, ob prejetju obvestila, da ga le ta čaka, rezervacijo preklical, ker jo je dobil drugje, je ne potrebuje več ali je že prepozno; po navadi imamo v Domžalah na voljo tudi več knjig z istim naslovom, tako da ste bili očitno prvi v vrsti in ste knjigo res hitro dobili nazaj.
V naši knjižnici se vedno trudimo olajšati poslovanje, v kolikor je to mogoče. Vsekakor pa ne ustreza vsem vsako pravilo. Imeli smo tudi že ravno nasprotne pritožbe od vaše in sicer, da knjige izposojamo za predolgo časa, pritožbe, ko rezervirane knjige bralci niso prinesli nazaj, saj so raje plačali zamudnino, pa so bralci od nas pričakovali ukrepanje. Večkrat se srečujemo z nestrinjanjem s poslovnikom, a vendar neka pravila, ki veljajo za vse vendarle morajo obstajati, tako pri nas, kot v drugih zavodih, organizacijah in podjetjih. Menimo, da tudi dodatne 3 dni podaljševanja rezerviranega gradiva ne bi zadovoljilo vseh. Nekdo bo želel še več dni, nekdo bo proti vsakršnemu podaljševanju.
V upanju na razumevanje vas lepo pozdravljamo.
Simona Glavan,
Knjižnica Domžale

_______________________________________________________________________

Iz tiskane izdaje časopisa Domžalsko-kamniške NOV!CE 5 2019

_______________________________________________________________________

Niste odgovorili na vprašanje, ali (in kdaj) bo predlog podan na Svet zavoda Knjižnice Domžale? Od dolgoveznega ponavljanja vsebine iz objavljenega članka in prelaganja odgovornosti, češ da so občani vedno nezadovoljni, namreč bralci in uporabniki nimamo veliko koristi. Ker vas plačujemo kot davkoplačevalci, si želimo bralcem prijaznih pravil, ki ne kršijo osnovnih pravic uporabnika, kot je denimo pravica do podaljšanja gradiva. Takšna “prijazna” praksa nam je za zgled v številnih slovenskih knjižnicah, med drugimi tudi v sosednji kamniški.
Hvala za odgovor in lep pozdrav.
Urednik

_______________________________________________________________________

Ko birokracija narekuje uporabo kulturne dobrine

Oglasno sporočilo