Miševa ulica v Domžalah: Nenehna popravila namesto trajne rešitve?
Miševa ulica na Rodici pri Domžalah, makadamska cesta dolga manj kot 100 metrov, že leta predstavlja eno izmed stalnic na seznamu cestnih popravil občine Domžale. Kljub rednemu vzdrževanju ceste, ki ga izvaja koncesionar HNG d.o.o., se stanje na terenu ni bistveno izboljšalo. Prebivalci in drugi občani se sprašujejo, zakaj se občina ne odloči za trajno rešitev, na primer asfaltiranje, namesto ponavljajočih se popravil.
Koncesijska pogodba in ogromni zneski
Vzdrževanje cest v občini Domžale je v rokah koncesionarja HNG d.o.o., ki je v letošnjem letu prejel že skoraj 800.000 EUR, skupno pa od leta 2017 več kot 4,4 milijona EUR. Ta sredstva so namenjena popravilom in vzdrževanju cestne infrastrukture. Kljub visokim zneskom Miševa ulica ostaja makadam, ki po vsakem večjem nalivu ali vremenski spremembi potrebuje nova popravila.
Postavlja se vprašanje, ali bi zneski, namenjeni rednim popravilom, lahko bili bolje uporabljeni za trajnejšo rešitev, kot je asfaltiranje ceste. Takšna investicija bi lahko dolgoročno zmanjšala stroške vzdrževanja in izboljšala kakovost infrastrukture, ki jo uporabljajo prebivalci.
Je problem sistemski?
V ospredje prihajajo širša vprašanja o učinkovitosti in transparentnosti porabe javnih sredstev v okviru koncesijskih pogodb. Pogoste popravke na kratkih odsekih cest, kot je Miševa ulica, nekateri dojemajo kot simptom neurejenega sistema vzdrževanja cestne infrastrukture. Namesto reševanja osnovnega problema, kot je neprimerna zasnova ali kvaliteta ceste, se denar usmerja v začasne ukrepe, ki dolgoročno ne prinašajo rezultatov.
Trajna rešitev – kdaj in zakaj ne?
Asfaltiranje Miševe ulice bi verjetno zahtevalo enkratni večji finančni vložek, a bi hkrati zmanjšalo potrebo po vzdrževanju, ki se trenutno izvaja vsako leto. Stroški, povezani z asfaltiranjem, bi lahko bili kriti z racionalizacijo sredstev v okviru obstoječega proračuna za vzdrževanje cest. Prebivalci se sprašujejo, zakaj takšna odločitev še ni bila sprejeta in ali morda obstajajo razlogi, ki niso povsem transparentni.
Čas za spremembe?
Miševa ulica na Rodici je zgolj ena izmed mnogih zgodb, ki opozarjajo na potrebo po bolj trajnostnem in preglednem upravljanju javnih sredstev. Občina Domžale bi morala premisliti, kako zagotoviti boljše in trajnejše rešitve za cestno infrastrukturo, ne le na Miševi ulici, temveč tudi drugod.
Prebivalci pa medtem čakajo – na boljše ceste, na bolj smotrno porabo denarja in na trajne rešitve, ki bodo odpravile težave, ki so postale del vsakdana.
Smo Domžalčani ljubitelji makadama ali nam ga politika vsiljuje?
Na Urad županje Občine Domžale smo naslovili naslednje vprašanje:
“Kolikšen je bil strošek popravila makadamske ceste na Miševi ulici, na Rodici. Dela so potekala 14.11.2024.”
Odgovor:
Popravilo makadamske ceste, za katerega je bilo uporabljen 1 m3 tampona, je potekalo na Miševi ulici. Strošek popravila znaša 40 EUR z DDV.
Odgovor:
Znesek je pravilen, saj so opravljena dela vključena v koncesijsko pogodbo. Ceno je določil koncesionar pri javnem razpisu na portalu javnih naročil.
Koncesionar HNG d.o.o. je v letošnjem letu (do 1.11.) prejel 793.995,06 EUR, od oktobra 2017, pa 4.446.860,75 EUR.
Vir: ERAR