Simon Mandelj je z inovativnim elektromotorjem za trimilijonski vložek prepričal evropsko komisijo in indijsko družbo Napino Auto & Electronics Ltd
Domžalčan Simon Mandelj, direktor in solastnik kamniške družbe (GEM#GEM) motors, je skupaj s partnerji z inovativnim motorjem prepričal evropsko komisijo, da mu je dodelila dva milijona evrov nepovratnih sredstev. Taisti motor pa je prepričal tudi indijsko družbo Napino Auto & Electronics, da mu je zaupala razvoj novega elektromotorja. Pogodba je vredna skoraj milijon evrov.
Družba GEM motors, ki je imela pred letom dni pet zaposlenih, jih ima danes 11, nove kadre pa še iščejo. To, da so majhno podjetje, jih ni ustavilo, da se ne bi uspešno potegovali za posle v tujini. Njihov glavni posel doslej je bil razvoj. Pri tem so tako dobri, da so decembra lani v okviru programa Hitra pot do inovacij (Fast track to Innovation) znotraj programa Obzorje 2020 podpisali pogodbo za pridobitev 1,99 milijona evrov nepovratnih sredstev. Več v članku Slovenska inovacija je prepričala Bruselj in dobila dva milijona evrov. S tem denarjem morajo elektromotor, ki so ga razvili, industrializirati oziroma pripraviti za vstop na trg.
Za Indijce elektromotor, ki bo omogočal hibridni pogon
Elektromotor, ki je prepričal evropsko komisijo, ki upravlja javni denar, je prepričal tudi zasebno indijsko družbo. GEM motors je namreč pred kratkim z družbo Napino Auto & Electronics sklenil skoraj milijon evrov vredno pogodbo.
»Ko so videli motor, ki smo ga že razvili, so verjeli, da lahko zanje razvijemo elektromotor z zunanjim rotorjem po specifikacijah, ki so nam jih postavili. Ta novi elektromotor, ki je v nekaterih delih nadgradnja tistega, ki smo ga predstavili v Bruslju, bo omogočal hibridno izvedbo pogona v motociklih in s tem zmanjšal onesnaženje zraka v mestih. Časa imamo dve leti, v katerih moramo narediti elektromotor, ki bo pripravljen za množično proizvodnjo. Naš razvoj zadeva elektromotor, za druge dele hibridnega pogona, torej bencinski motor, baterije in krmilje, bodo Indijci poskrbeli sami. Razvoj bo potekal fazno in vsak sklop nam bodo plačali posebej. Projekt smo že začeli, zato smo prvi denar od njih že prejeli,« pojasnjuje Simon Mandelj.
Elektromotor, ki je vgrajen v kolo
Evropsko komisijo je GEM motors lani prepričal z elektromotorjem, ki je skupaj s krmilnikom vgrajen v kolo in je denimo primeren za skuterje. Motor je majhen, odlikujejo pa ga velika moč, velik navor, manj izgub in za 10 do 15 odstotkov večji izkoristek od podobnih elektromotorjev, ki so že na trgu.
Kot rečeno, imajo za industrializacijo dve leti časa. »Cilj je, da začnemo prodajati izdelek naslednji dan, ko poteče obdobje projekta, oziroma konec leta 2017,« pojasnjuje Simon Mandelj.
Evropska komisija pokriva 70 odstotkov stroškov projekta. Partnerji GEM motors pri njem so Domel (razvija nov stator motorja, pri njem naj bi tudi potekal del proizvodnje motorja), Tiskana vezja Luznar (izdelava elektronike), Eccity iz Francije (proizvajalec skuterjev, ki bo motorje preizkušal), nemški inštitut Frauenhofer (komercializacija, pomoč pri industrializaciji). GEM motors bo dobil 900 tisoč evrov evropskih sredstev, preostalo prispevajo drugi partnerji.
Ambicije tega projekta so visoke: v petih letih po končanju projekta, torej v letu 2022, podjetje načrtuje 100 milijonov evrov letne prodaje in več kot 500 novih zaposlitev.
Pomembno je zaupanje
Indijci so motor GEM motorsa videli na sejmu v Nemčiji eCarTec pred slabim letom in pol, kjer ga je kamniško podjetje prvič predstavilo javnosti. Potem je trajalo kar nekaj časa, da so se v družbi Napino Auto & Electronics odločili, da se lotijo razvoja pogona za motocikle s hibridnim pogonom, pogajanja s podjetjem GEM motors pa so potekala še naslednjega pol leta.
»Z Indijci je drugače poslovati kot z Evropejci. Pri njih je zelo pomembno, da na osebni ravni vzpostaviš dobre odnose in medsebojno zaupanje. Nam se je to posrečilo. Pomagalo nam je tudi, da sem nekaj časa živel na Šrilanki in njihovo kulturo dobro poznam. Si težko predstavljam, da bi nam kaj takega, kot nam je uspelo v Indiji, lahko uspelo v Evropi. Naš indijski partner je veliko podjetje, ki ima prek tri tisoč zaposlenih in več kot 150 milijonov dolarjev prihodka. In tako veliko podjetje nam zaupa razvoj elektromotorja, to je po mojem v Evropi nemogoče,« pravi Simon Mandelj. In dodaja, da so pogovore z Indijci imeli na Dunaju, obiskali so jih tudi v Kamniku, sam pa v Indiji doslej še ni bil.
Kupci od Yamahe do Daimlerja
Družba Napino Auto & Electronics ima sedež v državi Harjana. Po združitvi z eno vodilnih japonskih družb avtomobilske elektronike Shindengen Manufacturing of Japan je sodobno opremljena. Kupcem dobavlja električne in elektronske komponenete. Po podatkih z njihove spletne strani neposredno dobavlja avtomobilskim oziroma motociklističnim znamkam Honda, Suzuki, Yamaha, Hero, njene izdelke pa najdete tudi v znamkah Audi, Chrysler, Daimler in Volkswagen.
Lani 300 tisoč, leta 2018 nekaj milijonov evrov prihodkov
Predlanskim so v družbi GEM motors ustvarili dobrih 250 tisoč evrov prihodkov in minimalen dobiček. Lani so prihodke povečali na okoli 300 tisoč evrov, letos naj bi znašali 800 tisoč evrov.
»Na preboj računamo leta 2018, ko bomo imeli nekaj milijonov evrov prihodkov,« napoveduje Simon Mandelj.
GEM motors je v lasti štirih podjetnikov, ki nameravajo podjetje dokapitalizirati, saj za rast potrebujejo svež denar, iščejo pa tudi še novega vlagatelja.