Brezzobi tiger in ostala (naša) brezbrižnost

2903
Vir: Domžalsko-kamniške NOV!CE 20.december 2015

Spoštovani!
Pred kratkim ste v vašem časopisu objavili intervju s predsednikom NO Občine Domžale g. Borutom Kurmanškom, katerega sem z zanimanjem prebral in se kar malo zgrozil, še bolj pa se mi zdi grozno, ker na ugotovitve Nadzornega odbora do danes nisem zasledil še nobenega odziva!!! In kaj me je najbolj razburilo in spodbudilo k temu pisanju – ugotovljene nepravilnosti !!!, če bi take »nepravilnosti« ugotovile pristojne službe v vašem podjetju, bi bili že zdavnaj v prekršku in vi in vaša firma pod sankcijami! Najbolje, da gremo kar po vrsti in najbolj pregledno bo kar v obliki komentarja.

Kakšne napake je recimo Nadzorni odbor odkril v prejšnjem mandatu in kakšne sankcije so bile uvedene?

NO je ugotovil več nepravilnosti, od katerih bi predvsem izpostavil sledeče:

1.izdatki, ki niso temeljili na verodostojnih knjigovodskih listinah (računi brez specifikacije, itd.)

Ja odlično, kaj bi naredil inšpektor z vašimi prejetimi računi na katerih bi samo pisalo – polaganje ploščic 5000 € ali recimo krompir 1000 €….to pomeni, da ne vemo ali je bil to en kvadratni meter ali ena kila…res krasno poslovanje pa tudi, če je bil tak račun samo eden (v inervjuju – mogoče tudi v poročilu)) ne piše v koliko primerih se je to zgodilo in v kakšna vsota je takih izdatkov!)

2. javna naročila male vrednosti nad 20.000 EUR niso bila objavljena na portalu javnih naročil,
Je to prekršek? Kako je s tem v praksi? Zakaj so že predpisi? Zgleda, da zato, da se jih krši. Seveda se jih lahko, ko pa ni nobenih posledic! Iz odgovora zopet ne zvemo kolikokrat se je to zgodilo in kaj to pomeni!!!

3. napačno knjiženje oz. evidentiranje posameznih poslovnih dogodkov…
Ali nimamo na občini strokovno računovodske službe, ki to počne vsak dan? …. Si lahko vi privoščite pri svojem poslovanju takšno malomarnost (ki jo boste plačali, če bo ob pregledu vaših poslovnih listin to ugotovljeno)?

4. neupoštevanje načela ekonomičnosti in transparentnosti,
Ta ugotovitev je zelo »netransparentna«, pravzaprav so v večini vsi odgovori in ugotovitve zelo »splošne«, vse premalo konkretne, skoraj nobena podprta s primerom. Lahko bi rekel, da je vse skupaj kar lepo zavito v celofan. Upam si trditi, če bi bili odgovori in ugotovitve poročila bolj neposredne, bi bila reakcija pri bralcih precej drugačna. Svetnikom pa zgleda, je itak vseeno!

5. naročanje blaga brez pisne pogodbe ali naročilnice,
Če to ni prekršek, kaj pa je to potem?…Tudi sam sem nekaj malega posla opravil za Občino pa nisem nikdar doživel naročila po domače….že za dogovorjene zadeve sem moral vedno poslati ponudbo, na kar sem dobil naročilnico (v večini primerov z zamudo) in na podlagi izvedenega posla sem lahko izstavil račun, ki je moral obvezno vsebovati tudi številko naročilnice!!!

6. plačevanje obveznosti pred prevzemom blaga ali storitev,
Tudi to ni prekršek za sankcijo!!! Napišite konkretno komu so blago ali storitev plačali v naprej! Taka dejanja kažejo na to, da ima občina različna merila pri izvajalcih (občanih), da so prvorazredni, drugorazredni, tretje razredni itd. Sam nisem dobil nikoli plačila niti dan prej kot v 30 dneh, čeprav je rok plačila v javnem sektorju (res ne vem zakaj) do 30 dni. Kaj šele, da bi dobil plačilo v naprej ….na »lepe oči«!!!

7. nespoštovanje obveznosti sklenitve pogodbe o zaposlitvi,
Še ena splošna ne konkretna ugotovitev…

8. izplačila brez ustreznih pravnih podlag.
Ta ugotovitev je pa višek nad viški…To razumem, da so denar nakazali nekomu kar tako…Ne vem ali je to ugotovitev sploh potrebno komentirati!

Med drugim ste tudi ugotovili (tudi mediji so se najbolj obregnili v to), da je župan naredil par kilometrov s službenim avtomobilom v privatne namene …To je prava marginalnost in bolj pesek v oči kot pa druge ugotovitve, ki pa so šle tako rekoč mimo vseh organov, svetnikov, javnosti …

Posebnih sankcij mi ne moremo izvajati, izdajamo le priporočila in mnenja, realizacijo priporočil in njihovo odpravo nato tudi spremljamo.

Kdo pa jih lahko? In kako spremljate realizacijo in odpravo priporočil? Lansko leto ste recimo ugotovili, da so Franceljnu d.o.o. plačali v naprej za neko storitev, na kar ste jih milo opozorili, da se tega ne sme početi. Tako v tem letu ne bodo Francelnju d.o.o. plačali nič v naprej….., ampak bodo Pepetu s.p.!!! In tako naprej. Iz povedanega si ne morem drugače razlagati kot da te nepravilnosti lahko ponavljajo iz leta v leto, saj sankcij praktično ni!?! Poleg tega so to same neke splošne ugotovitve, kot da se ne bi vedelo, kdo dela te napake, kdo dela v računovodstvu, kdo pripravlja račune, kdo jih podpisuje….kdo upravlja z davkoplačevalskim (našim) denarjem. Kako, je pa drugo vprašanje.

G. Kurmanška in Nadzorni odbor bi povprašal, kakšne občutke imajo, ko naletijo pri pregledu poslovanja občine na take ugotovitve in ali lahko kaj storijo, kaj bolj konkretnega, da se take »napake« ne bi več ponavljale.

Vsekakor sem za nadzor in upam, da bodo tigru zrasli kakšni zobje…Še raje bi pa videl, da bi naši voljeni predstavniki opravljali delovanje občine na odgovornem nivoju, da v poročilih nadzornih organov ne bi bilo nikoli več takih ugotovitev.

Občan bralec
Nace iz Ihana

Oglasno sporočilo