Številne nove strategije, a žal ostaja le pri tem

1
522

Občina Domžale je sprejela Celostno prometno strategijo – ključni dokument, poln ciljev, strokovnih izrazov in visokoletečih obljub o trajnostni mobilnosti. Zdi se, da bodo Domžale kmalu postale evropska prestolnica zelenega prometa. A potem stopimo na ulico.
In tam nas skoraj zbije skiro ali kolesar na pločniku. Kolesarskih stez ni. Cestna infrastruktura je zastarela. Pešci bežijo pred novodobnimi električnimi vozili, otroci nimajo varne poti v šolo, avtomobili pa si vsakič izborijo prostor za parkiranje.
Z denarjem, ki ga občina namenja za strategije, bi lahko zgradili tudi kakšen meter konkretne poti. Pa vendar – raje še ena študija, še en »akcijski načrt«, še en razpis.

Najboljše postajališče daleč naokoli …
Poglejmo avtobusno postajališče. Solarno, moderno, »prvo tovrstno v državi«. A čez cesto? Makadam. Pred prenovo je bila kolesarska steza speljana okoli nadstreška. Zdaj poteka naravnost čez vhod, kjer se dnevno skoraj zaletavajo kolesarji in potniki. Napredek?

Štiri desetletja prometne stagnacije
Prenovljena – predvsem všečna – Kolodvorska ulica, ki naj bi postala pešcona, je še vedno prometna kot pred prenovo. Križišče v centru mesta – nekoč že krožišče – je danes nepropustno ob vsaki konici in že desetletja čaka, da mu povrnejo staro funkcijo. Podobno je tudi pri vstopu v Domžale iz smeri Ljubljana–Celje. Občutek je, kot da se nikamor ne premaknemo – razen v volilnem programu in seveda novih obljubah.

Parkirišča rastejo, avtomobili ostajajo
Po uvedbi plačljivega parkiranja se je kar naenkrat »našlo« kup novih parkirišč – pred stanovanjskimi bloki, pred policijo, pred šolami, pred Domom upokojencev … Avtomobilov v centru Domžal je čedalje več.

Iz Urada županje sporočajo, da bi radi ozelenili plačljivo makadamsko parkirišče pri Tuš centru – avtomobile bi radi umaknili na obrobje mesta – in nato zgradili že pred tridesetimi leti obljubljeno podzemno parkirišče. Tako na pogled kot po kmečki logiki je vrstni red gradnje sporen, a v politiki je mogoče tudi to. Načrtovano pa, kakopak, po volitvah – zato lahko to idejo mirno smatramo za še eno predvolilno obljubo.

Še bolj očiten je primer na železniški postaji. Tam smo imeli P+R parkirišče, namenjeno zmanjšanju kolon in spodbujanju javnega prevoza. Pa so ga – na željo občinske politike – Slovenske železnice ukinile. Zakaj? Da se napolni občinska parkirna hiša. In potem se čudimo kolonam.

Kaj nam ostane? Strategija je sprejeta. Z veliko besedami in zvenečimi partnerstvi. A večina ljudi, ki jih ta dokument zadeva, še vedno ne ve, kaj sploh je dokument PDF, še manj pa, kaj vse naj bi v njem pisalo. Vendar vedo to: otroka še vedno ne upajo poslati s kolesom v šolo. In ko se zvečer vrnejo domov, se sprašujejo, kdaj bodo namesto dokumenta dobili vse obljubljeno.

Občina Domžale – prostor z vsem zadovoljnih in srčnih ljudi … predvsem nezadovoljnih!



Občinska celostna prometna strategija Občine Domžale

Občinski svet Občine Domžale je na predlog županje mag. Renate Kosec, po daljši razpravi, sprejel Občinsko celostno prometno strategijo Občine Domžale (OCPS). Ta predstavlja ključno orodje za pristop k načrtovanju prometa, s poudarkom na ukrepih za spodbujanje trajnostne mobilnosti in je eden od pogojev za kandidiranje na javnih razpisih s področja trajne mobilnosti.
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je novembra 2023 objavilo Javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih  strategij v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027. Kot pripravljavec je Občina Domžale uspešno kandidirala na javnem razpisu za sofinanciranje stroškov priprave OCPS. Izbran izdelovalec prometne strategije je Ljubljanski urbanistični zavod d.d. v partnerstvu z Regionalno razvojno agencijo Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) in Inštitutom za politike prostora (IPoP).
Proces priprave OCPS je temeljil na transparentnosti, vključevanju javnosti in interdisciplinarnem sodelovanju. Trajal je dobro leto, vmes je bila izvedena tudi presoja kakovosti izvedenih korakov in gradiv. Oblikovanih je bilo pet stebrov mobilnosti – hoja, kolesarjenje, javni potniški promet, motorni promet in celostno prometno načrtovanje, v sklopih katerih so se podrobneje obravnavali prepoznani izzivi s področja prometa.
V obdobju sedmih let naj bi Občina postopno realizirala ukrepe, ki so okvirno definirani v akcijskem načrtu, pri čemer bodo sredstva za izvajanje zagotovljena v okviru letnih proračunov in razpisov. Na podlagi spremljanja učinkov bo Občina Domžale po potrebi prilagajala akcijski načrt. Strategija je namreč prilagodljiv dokument, ki se bo razvijal skladno s potrebami občanov in cilji trajnostnega razvoja in bo narekoval razvoj mobilnosti v občini na način, ki bo zagotovil varnejše, bolj dostopne in trajnostne prometne rešitve za vse prebivalce.
Občina Domžale.



Pred prenovo avtobusne postaje so se kolesarji lahko izognili gneči


Butalski umotvor?



Žalostna realnost: Domžalska kolesarska povezava

V občini Mengeš začeli z asfaltiranjem regionalne kolesarske povezave Kamnik-Mengeš-Trzin-Ljubljana

Oglasno sporočilo

1 KOMENTAR

  1. Veseli nas, da smo dobili prometno strategijo, strategijo za mlade, strategijo za stare, strategijo za okolje, celo strategijo za makadamsko parkirišče … Strategija prinaša obet in upanje, saj naj bi se za občane v prihodnosti zgodilo nekaj dobrega. V predvolilnem času seveda šteje vsaka obljuba.

ODDAJ KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here