6. mednarodno srečanje “fičkov” v Lukovici

1456

Fičo je je avtomobil,  ki je svoje ime dobil po glavnem liku iz stripa,  ki se je v času prvih let avtomobila objavljal v časopisu Borba in so ga  izdelovali v tovarni Zavodi Crvena Zastava v Kragujevcu.  Je vozilo, ki je v primerjavi z svojim bratom Topolinom   iz povojnega časa italijanskega Fiata, na idejo Danteja Giacosa nudil za takratne razmere  udoben prevoz štirih potnikov. Avtomobil je svojo premiero doživel na Že nevskem avtomobilskem sejmu davnega  leta  1955 kot povojni italijanski “ekonomski čudež” a je potem Giacosa ponovno obudil  projekta 600 in tako se je rodil Fiat 600, ki je postal  prvi enoprostorski avto na svetu ter obenem  osnova za jugoslovansko Zastavo 600. Fičo je bil torej različica Fiata 600. Zastava ga je začela proizvajati leta 1960, po nakupu licence. Najprej so proizvajali model 600D s prostornino motorja 767ccm. Leta 1962  je stekla proizvodnja modela 750, ki je bil po obliki le malo drugačen od svojega predhodnika. Proizvodnja in tehnološki razvoj je bil v tistem času enak Fiatovim. Tako je bila Zastava 750M, prva različica novega modela, pravzaprav enak kot Fiat 600E. Prostornina motorja je znašala 795 cm³, avto pa je imel tudi termostat in zaprt sistem za hlajenje. Različica 750M je bila naslednica v proizvodnji, z novim merilnikom hitrosti in volanom , prevzetim iz Fiata 126. Leta 1979 je zapustila proizvodno halo Zastava 750 Special, katere močnejši motor 22-ih kW je omogočal največjo hitrost 120 km/h. Na Beograjskem avtomobilskem sejmu leta 1980 je kupcem na razpolago  nov model Zastava 850. V osnovi je to isti model kot Zastava 750S, a z večjim in močnejšim motorjem z 843 cm³ in 23,4 kW, ki so ga prevzeli od Fiata 850. Avtomobil je dosegel najvišjo hitrost 125 km/h. Proizvodnja modela je v obdobju 5 let, do 18. novembra 1985, ko so izdelali zadnji Fičo (rumene barve), obsegala kar nekaj različic: Zastava 750 L/850 L, Zastava 750 LE/850 LE, Zastava 750 SC/850 SC. Skupno je Zastava izdelala 923.487 fičkov.

Tovrstni avtomobili so bili priljubljeni in razširjeni ne le med navadnim ljudstvom po vsej Jugoslaviji, ampak so jih uporabljali tudi v policiji, pri reševalcih, v vojski, avtošolah pa tudi na dirkah. Zatava je priljubljenemu Fičotu dodala tudi maxi izvedbo in sicer kombi 430K in 435K, ki je lahko peljal celo 9 oseb. vse to in še velik oveč , prava paša za oči je bilo tokrat v soboto videti na 6. mednarodnem srečanju Fičkov v Lukovici. Tokrat je  gostitelj Fičo klub Slovenije pripravil zanimivo dogajanje preko celega dneva tako za obiskovalce, kakor za voznike in njihove spremljevalce. Številni mladi so si tako lahko ogledali vozilo, na katerem so mnoge generacije opravljale šoferske izpite, seveda brez dodatnih komand. Tako tuji kakor domači ljubitelji Fičkov so ponudili na prodaj številne nadomestne dele in kot zanimivost tudi dodatno opremo. Še sreča, da so bili v koloni sami bratci in jih je lahko policijsko vozilo normalno sledilo, za vsak slučaj pa je bil med njimi še brat z znakom Nujne medicinske pomoči. Za tiste čase so bili nujni, danes bi dejali, da so šli po polžje, a vendar so bili tudi takrat zelo uspešni pri svojem delu , tako vozila kakor osebje. Tokrat je na čelu kolone vozil Zastava 750, ki se je iz Lukovice napotila na panoramsko vožnjo preko Vrbe Prevoj nazaj do Lukovice bilo vozilo Topolino z uradnim imenom Fiat 500. Pravijo, da se za dobrim konjem kadi in tokrat se je za marsikaterim Fičkom kadilo, le, da je namesto napisa Zastava 750 pisalo Abarth. In ker so Fički priljubljeni tudi za predelavo smo imeli priložnost videti tudi kabrio izvedbe in najnovejše električne Fičke. Tokratno srečanje ljubiteljev Fičkov v Lukovici je dokaz, da priljubljeni Fički še ne bodo šli v pozabo in, da so kljub letom še vedno mladostni tako kakor njihovi lastniki, čeravno so mnogi v lasti že druge ali tretje generacije. Ko enkrat voziš Fičkota si namreč rečeš ” Enkrat Fičko, vedno Fičko”, čeravno samo za ta večje praznike in srečanja. Ob tem ne smemo mimo dejstva, da so tokrat trg v Lukovici preplavili ljubitelji starodobnikov, ki so govorili ne samo  jezike nekdanje skupne države Jugoslavije, zato se ni bilo težko sporazumeti z njimi, ampak tudi iz tujine. In zakaj je bil Fičko tako priljubljen kot prvo drugih vozil ni bilo veliko vsaj ne za tak oceno , potem s Fičkom lahko prideš povsod, če le imaš s sabo pravi izvijač in ključ, saj ga človek lahko popravi sam. Elektrike ima ves avto toliko, kot jih imajo sodobni samo v enih vratih. Ima pogon  na zadnja kolesa, zato gre tudi bolj v blaten in razmočen hrib, ker se teža upre na zadnji pogonski kolesi. in kot glavno je Fičo je avto za zaljubljence. Če se fant in dekle sporečeta, je Fičo tako majhen, da se morata v njem tiščati skupaj. Je pa to tudi avto, ki nima nastavljivih sedežev.
Fičo klub Slovenije obstaja od 24. septembra 2006. Ustanovilo ga je šest članov. Doslej so organizirali pet srečanj, letošnje je že šesto, ki je že drugič mednarodno, saj se ga udeležujejo tudi lastniki fičkov iz Srbije, Hrvaške in BiH. Udeležencev današnjega srečanja je bilo preko 100. Imeli so skupno kosilo v Lukovici, zatem pa so se odpeljali na druženje v Hotel Mons v Ljubljani,  kjer jih je čakala pogostitev in zanimivo predavanje o zgodovini Fička.  Vmes so bili deležni še blagoslova Fičkov in nato so druženje v Monsu nadaljevali pozno v noč.

djd

fico_Lukovica2017 (2) fico_Lukovica2017 (3) fico_Lukovica2017 (4) fico_Lukovica2017 (5) fico_Lukovica2017 (6) fico_Lukovica2017 (7) fico_Lukovica2017 (8) fico_Lukovica2017 (9) fico_Lukovica2017 (10) fico_Lukovica2017 (11) fico_Lukovica2017 (12) fico_Lukovica2017 (13) fico_Lukovica2017 (14) fico_Lukovica2017 (15) fico_Lukovica2017 (16) fico_Lukovica2017 (17) fico_Lukovica2017 (18) fico_Lukovica2017 (19) fico_Lukovica2017 (20) fico_Lukovica2017 (21)

 

 

Oglasno sporočilo