Vprašanje za občinske svetnice in svetnike Občine Domžale (NOV!CE 7 2019)

595

Vedno znova ugotavljamo, da so projekti, ki se izvajajo v Občini Domžale, veliko dražji od enakih ali podobnih, ki jih izvajajo druge slovenske občine. Kot ugotavljamo, pride do tako visokih cen že pri projektni dokumentaciji, ki je osnova za postavljanje proračuna za posamezen projekt, na podlagi katerega se pridobiva izvajalce. Ali se je v Občini Domžale izvajala kdaj revizija pregleda projektne dokumentacije? Po naših informacijah naj bi se vedno znova vrteli okoli istih projektantov, ki postavljajo te visoke cene. Kako se le ti izbirajo in kako se nadzoruje njihovo delo, če ga je sploh mogoče nadzorovati?
Kakšno je vaše mnenje o (pre)dragih projektih v naši občini nasploh?

Odgovori:

Občina Domžale je zlata jama za hišne izvajalce, projektante, pogodbenike in koncesionarje. Mešajo se investicije in vzdrževanje.
“Projekte” v občini Domžale izvajajo vedno eni in isti izvajalci in projektanti.
Zanimivo je, da imamo na občini oddelek za investicije. Projekte komunale pa vodi in določa JKP Prodnik. Poenostavljeno – sam določa projekte, izvaja in sam sebe nadzira.
Se potem lahko čudimo visokim zneskom?
Pri vseh projektih pa so tako ali tako vedno aneksi. Zakaj so sploh potrebni, oz. kdaj so upravičeni in v kolikšni višini (%) od vrednosti del? “(Ne)Sposobnost” investicijskega oddelka? (Ne)sposobnost projektanta, ponudnika? So drugi “interesi”?
Primer, ki prikaže vse omenjeno: Obnova fasade kulturnega doma F. Bernik – projektant “pozabil” eno stran fasade, 400 kv.m. Je kdo odgovarjal? Z aneksi se je cena zvišala za skoraj 100%!
Za delo je bilo izbrano eno podjetje, izvajalo ga je drugo. So aneksi tudi za posredništvo?
Prepričan sem, da si vsak, ki sam karkoli gradi ali obnavlja, pridobi in izbere najboljšo ponudbo. Prav tako vsak posameznik poskrbi, da plača čim manj in za svoj denar dobi čim več. Vsak je zase dober gospodar. Na občini Domžale pa očitno prevladuje prepričanje, da bodo vse plačali občani.
Dejstvo je, da občina Domžale nima strategije razvoja občine. OPN, s katerim se hvalijo, da je sprejet v jeseni 2018, je kopija starega že več kot 12 let. V njem so zapisani projekti, ki so v popolnem nasprotju z dejanskim stanjem in izvedbami. Ena od takih genialnih načrtov je – “Cona Želodnik bo gibalo gospodarskega razvoja občine Domžale.” Kaj se dogaja s Obrtno cono Želodnik, vemo.
Mercator toži občino Domžale v višini, skoraj 5 MIO €, ker so v občini Domžale spremenili zemljišča v predvideni coni nazaj v kmetijska. Mercator je kupil zemljišča za drugo dejavnost in ne za kmetijsko.
Prav zanimivo bo, kdo bo odgovarjal in plačal, če bo Mercator uspel v tožbi. Podobna zgodba je bila v Izoli, kjer je bila izvršba občine v višini 1,9 MIO €.
Še odgovor na vprašanje – Zakaj občinski svet vse projekte potrdi?
Župan ima 10 svetnikov svoje liste, ki še nikoli niso glasovali v nasprotju z navodili svojega vodje, čeprav so vedeli, da ni prav.
Prav tako so tu še “prodani svetniki”, ki jim je položaj bolj pomemben od občanov in gospodarnosti. Pred volitvami so jih sicer bila polna usta, kako bodo zadeve uredili.
Ivan Pšag, LMM

_______________________________________________________________________

Ugotovitve, da so marsikateri projekti v Domžalah precej dražji, kot v drugih občinah, resnično ni iz trte izvita, pa najsi gre za bazen, o katerem sem že pisala tudi sama, ali pa sanitarije na tržnici, vrata v neprofitnih stanovanjih, ki imajo kar dvojno ceno ali kaj drugega.
Poleg nadpovprečno visokih zneskov za povprečne investicije, pa vsem nam občanom prinaša slabo voljo in krade čas še ena slaba navada v naši občini – neverjetno časovno dolgotrajne gradnje cest, mostov in podobno. Primer je bil vsem dobro poznan most nad Kamniško Bistrico pri Športnem parku Domžale. Prav tako smo se občani, ki živimo “na drugi strani” Količevega zadnje tedne peljali po okoliških cestah. A ne samo v času, ki je bil predviden za opravljanje del na cesti na Količevem (prvotni datum zaključka del je bil 8. 5.), ampak so datum še celo podaljšali do 25. 5.. Da ne govorimo o tem, da vsak dan od 17. ure dalje ni bilo ne duha in ne sluha o kakšnem delu, medtem ko v številnih drugih občinah naredijo vse, da bi bila dela čim prej opravljena in ne čim kasneje. Tudi prenova le enega dela Kolodvorske ulica bo trajala praktično vso poletje …
Če bi bili projekti res dobro pripravljeni, sem prepričana, da bi bilo nepredvidenih del precej manj, prav verjetno pa je, da bi bil na razpisu morda izbran kateri drug izvajalec, ki bi tovrstna dela upal predvideti že v originalni ponudbi in ne šele potem, ko bi bila dela že v teku. Zanimivo pri vsem tem pa je to, da nikoli in nikdar nihče ne odgovarja niti za slabo načrtovanje, niti ne za napake, ki prinesejo več tisoč in več desettisoč evrov škode na račun denarja davkoplačevalcev. Prepričana sem, če bi se takšne stvari dogajale v zasebnih podjetjih, ali pa bi jih morali vsi tisti, ki projekte pripravljajo, plačevati iz svojega žepa, do napak in tako visokih cen, zagotovo ne bi prihajalo. Ko pa se igrajo s tujim (našim) denarjem … je pa vse samo na papirju. Žal.
Mateja Kegel, občinska svetnica

______________________________________________________________________

Člani občinskega sveta (mandat 2018 do 2022)
mag. Renata KOSEC, LTD
Joško KOROŠEC, LTD
Andreja POGAČNIK JARC, LTD
Maksimiljan KARBA, LTD
Damjana KOROŠEC, LTD
Janez AVSEC, LTD
Marjetka KRISTAN, LTD
Anže KOROŠEC, LTD
Marjeta RODE, LTD
Metod MARČUN, LMM
Mateja KEGEL KOZLEVČAR, LMM
Matej ORAŽEM, LMM
Elvira ROŠIĆ KLJUČANIN, LMM
Bojan ČAD, LMM
Maja BURJA, LMM
Ivan PŠAG, LMM
Robert HROVAT, SDS
MARIJA DOROTEJA GRMEK, SDS
mag. Tomaž DEŽELAK, SDS
mag. Majda PUČNIK RUDL, SDS
Žiga ŠTIFTAR, SDS
Peregrin STEGNAR, NSi
Tadeja ŠUŠTAR, NSi
Urška KABAJ PLETERSKI, LMŠ
mag. Branko HEFERLE, LMŠ
Marjan RAVNIKAR, SD
Kristina HAFNER, SD
Alenka RESINOVIČ REZA, Lista Reza
mag. Bojan ARH, Stranka Alenke Bratušek
Gregor HORVATIĆ, Zeleni Slovenije

Iz tiskane izdaje časopisa Domžalsko-kamniške NOV!CE 7 2019

 

Oglasno sporočilo