Start up vikend za osnovnošolce v Kikštarterju

136

V soboto, 26. 10. 2019 se je v Kikštarterju odvijal letošnji prvi Start up vikend za osnovnošolce. Zbrale so se le najbolj zainteresirane ekipe, ki so želele svojo poslovno idejo ponesti v svet podjetništva.

Z nami so bile ekipe iz različnih osnovnih šol iz vse občine in okolice; tako smo imeli predstavnike iz OŠ Toma Brejca, OŠ Marije Vere, OŠ  Frana Albrehta in OŠ Komenda.

Vikend se je pričel zelo sproščeno, saj je uvodni del zajemal predstavitev podjetništva, katerega namen je bil motivirati učence za zagreto delo in s tem razviti njihovo idejo ter sestaviti odličen produkt. Zanimivo je bilo videti, kako imajo mladi ogromno idej, njihova izvedba pa se jim ne zdi nemogoča, kot lahko to večkrat zasledimo pri odraslih, ki večkrat najdejo izgovor zakaj nekaj ni izvedljivo.

 

Učenci so si zamislili zanimive ideje, ki so jih na koncu do neke mere tudi uresničili. Preden pa so prišli do končnih rezultatov, je bilo potrebno vložiti veliko truda na različnih področjih. Prva faza za vse udeležence je bila raziskava trga. Morali so se pozanimati, ali je produkt sploh smiselno razvijati, saj je vsak podjetnik odvisen od prodaje produktov in je včasih kljub temu, da se nam izdelek zdi odličen, v resnici neprimeren za potrošnike.

Ko so učenci ugotovili smiselnost svojih idej, in s tem dokončno potrdili idejo, na kateri bodo delali, smo dobili končne produkte:

  1. Flomaster za risanje po steni, ki skozi čas zbledi iz površine. Ta produkt izhaja iz problema ene od učenk, ki občasno dela kot varuška za majhne otroke in se ji je že zgodilo, da so ji ob njeni nepozornosti pobarvali stene, kar pa seveda ni razveselilo staršev.
  2. Personalizirane ekološke bombažne vrečke. Vsi vemo, da je ekološki problem eden največjih problemov današnje dobe, zato je lahko odličen korak naprej v skrbi za naravo, da popolnoma prenehamo uporabljati plastične vrečke. Ta ideja je majhen, ampak dober začetek reševanja ogromnega problema.
  3. Spletna stran z recepti, ki se prilagajajo glede na vaš čas za kuhanje in sestavine, ki jih imate v hladilniku. Vsak se je že srečal s pomanjkanjem časa za pripravo hitrega in zdravega obroka in na pol praznim hladilnikom. Ta spletna stran vam bo prikazala le kreativne recepte za jedi, ki jih lahko pripravite hitro in iz malo sestavin.
  4. Video igrica, ki generira prihodke s pomočjo oglasov. Strastna igralca mobilnih igric sta ugotovila, da ju najbolj moti, da se pri igranju brezplačnih igric pojavlja preveč motečih oglasov. Zato bo njuna igrica konkretno znižala frekvenco njihovega pojavljanja, hkrati pa bo ponudila tudi ugodne nakupe znotraj igrice.
  5. Ročno šivani modnih nahrbtnikov. Ena izmed učenk se že od svojega 9. leta strastno ukvarja s šivanjem različnih izdelkov, med katere sodijo tudi kvalitetni ženski modni nahrbtniki, ki jih želi prodajati pod svojo blagovno znamko. Nahrbtnik je narejen iz kakovostnih materialov in je na notranji strani obdan s prevleko, ki je vodoodporna in s z lahkoto obriše.
  6. Šolska flaška za vodo s predalom za prigrizke in igračo »Slime«. Fanta, ki sta ustvarila ta produkt sta želela, da bi se učenci bolj redno hidrirali in sta našla rešitev v tem, da navadni flaški dodata nove lastnosti, ki bi privabila učence, da jo imajo redno ob sebi. S tem pa bi povečala tudi hidracijo telesa.

Prvi dan je hitel h koncu, a so se učenci že veselili naslednjega dne, ki je bil namenjen pripravljanju predstavitev svojih zamisli pred komisijo. Za lažjo predstavo, kako naj bi predstavitev izgledala, sta svoje produkte, ki se že uspešno prodajajo, predstavili dve start up podjetnici: Veronika Rožmanc, ki navdušuje s svojim šotorom za otroke v obliki kita po imenu Oli, in Maja Kosi s svojo linijo pasjih modnih dodatkov, ki jih prodaja pod blagovno znamko Doggy Lilly. Navdušili sta s svojo podjetniško zgodbo, saj sta tudi oni dve morali prehoditi pot od popolne začetnice z zamislijo do uspešnega produkta.

Čeprav so učenci prejšnji dan svoje ideje potrdili kot potencialne produkte za prodajo, pa so morali o tem povprašati tudi ostale. Nekatere skupine so odziv ljudi iskale na spletu preko socialnih omrežjih, medtem ko so se nekateri podali na ulice in povprašali mimoidoče. Odzivi so bili v večini primerov pozitivni in nekatere skupine so celo prejele svoja prva prednaročila, kar je bil zelo dober pokazatelj, da so v samo dveh dneh razvili odličen produkt.

Učenci so neprestano zagreto delali, popoldne pa jih je obiskal Mirza Ljubljankič, ki ga lahko trenutno spremljamo v oddaji Štartaj Slovenija, kjer predstavlja svoj produkt in blagovno znamko Belife Kambucha. Mirza je predstavil svojo pot in učencem dal potrebno motivacijo za finalne predstavitve.

Ure so kar letele mimo in že je bila ura 18.00, ko so učenci morali zbrati pogum in zastopati svoje trdo delo in produkt, ki so ga ustvarili do faze prototipa. Vse skupine so bile nekoliko živčne, saj je bil za vse to prvi tovrsten nastop pred komisijo, ki je bila sestavljena iz treh izkušenih podjetnikov. Predstavitve so bile hitro mimo, saj ima vsak podjetnik na tovrstnih predstavitvah oziroma »pitchih« le od tri do pet minut časa, da prepriča investitorje s svojim produktom.

Komisija je bila po koncu zelo zadovoljna z vsemi udeleženci in je za vsakega posebej izbirala spodbudne besede. V dveh dneh so ustvarili zanimive izdelke, ki imajo potencial na trgu. Na koncu je sledila še najtežja odločitev – morali smo podeliti tri nagrade, in sicer: za najboljšo podjetniško idejo, najbolj zagnano ekipo in najboljšo predstavitev. Komisija je potrebovala kar nekaj časa za odločitev, saj je bila vsaka skupina po svoje dobra. A na koncu vedno pretehtajo neki manjši faktorji, ki določijo končno odločitev. Tako smo dobili letošnje prve nagrajence in sicer:

  1. Nagrado za najbolj zagnano ekipo je prejel produkt Personalizirana bombažna vrečka.
  2. Nagrado za najboljšo predstavitev je preje produkt Osnovnošolska flaška za vodo.
  3. Najboljša podjetniška ideja pa je šla v roke produktu Flomaster, ki skozi čas zbledi iz površine.

Za konec bi se radi zahvalili vsem udeležencem in mentorjem, ki so bili veš čas na voljo učencem, da so se lahko obrnili po pomoč in nasvete iz prakse. Vas pa vabimo, da spremljate dogajanje v Kikštarterju, saj za vse redno organiziramo različne dogodke, ki lahko tudi vam omogočijo, da pridete do novih znanj ali pa mogoče do ustanovitve svojega podjetja.

Avtor: Iztok Derstvenšek

Oglasno sporočilo