30. medobčinski otroški parlament na OŠ Dob

493

4. 2. 2020 je na OŠ Dob potekal že 30. medobčinski otroški parlament na temo Moja poklicna prihodnost. Dogodka so se ga udeležile OŠ Domžale, OŠ Venclja Perka Domžale, OŠ Roje, OŠ Trzin, OŠ Jurija Vege Moravče, OŠ Trzin, OŠ Dragomelj, OŠ Preserje pri Radomljah, OŠ Janka Kersnika Brdo in OŠ Rodica. Najprej je učence nagovorila ravnateljica šole gostiteljice OŠ Dob, gospa Barbka Drobnič, nato pa je uvodne pozdravne besede podala gospa Karlina Strehar, predsednica ZPM Domžale, ki je s svojim sodelovanjem izrazito pripomogla k strokovni izpeljavi srečanja mladih parlamentarcev.
Sledile so predstavitve udeleženih šol, skozi katere so učenci na zanimiv in dinamičen način predstavili sklepe in pobude, ki so jih sprejeli na šolskih parlamentih. Opozorili so, da je za izbiro poklicne prihodnosti zelo pomembno, da dobro poznaš samega sebe, da veš, v čem si dober in v čem uživaš. Obenem se učenci že zelo dobro zavedajo, da je treba razmišljati široko in da nas čaka obdobje, ko se bo oblikovalo veliko novih poklicev, nekateri bodo izumrli, zato je v tej luči zelo pomembno, da se ne osredotočamo le na poklice prihodnosti, ampak da razvijamo veščine prihodnosti. Učenci OŠ Mengeš so opozorili, da bodo v prihodnosti veliko delovnih mest prevzeli roboti in zato moramo po njihovem mnenju v šolah razvijati prav tiste veščine, ki jih roboti nimajo.
Lana Klopčič, mentorica učencev OŠ Dob je predstavila rezultate ankete na temo Moja poklicna prihodnost, ki je bila izvedena v mesecu decembru 2019 na vseh sodelujočih šolah. Anketni vprašalnik je rešilo kar 1270 učencev 3. triade in tako smo dobili zelo pomembne podatke o razmislekih, načrtih in pomislekih naših mladih glede njihove karierne poti. Izkazalo se je, da je pri izbiri poklicne poti mladim najbolj pomembno to, da v svojem delu uživaš, da ti je delo všeč, da te veseli, da si v stiku z ljudmi in da si zanj dobro plačan. Anketa je glede veščin prihodnosti pokazala, da učenci menijo, da imajo najbolje razvite naslednje veščine: odgovornost, vztrajnost in natančnost, najslabše pa : argumentiranje, nastopanje in izumljanje. Učenci so v anketi podali tudi veliko zamisli za aktivnejše razvijanje določenih veščin v šoli, npr. naredila bi več izven svoje cone udobja, manj piflanja in več razmišljanja in ročnega dela, namesto zgodovine predmet imenovan prihodnost…
Sledilo je predavanje gosta Andreja Pešca, ki je izpostavil, da je pri izbiri poklicne poti zelo pomembno, da se zavedaš, kaj rad počneš, kaj dobro počneš, da si za to lahko plačan in tudi, da svet to potrebuje. Po njegovem predavanju so se učenci razdelili v tri skupine in nato v delavnicah oblikovali aktivnosti in dejavnosti, ki bi po njihovem mnenju spodbudile aktivnejše razvijanje veščin prihodnosti, ki so v anketi zasedle zadnja mesta (argumentiranje, nastopanje, izumljanje), saj bodo le -te po mnenju slovenskih gospodarstvenikov za naše mladostnike zelo pomembne. Učenci so na delavnicah oblikovali zanimive pobude za dneve dejavnosti, prireditve, natečaje in debatne izzive in sedaj upajo, da jih bodo lahko čimprej tudi uresničili na svojih šolah.
Srečanje je s svojim nastopom sklenila gostja Neža Mlakar, ½ uspešne dvojice La Popsi. Skupaj s Karmen Meze sta s svojimi ledenimi lizikami La popsi leta 2018 zmagali na natečaju Štartaj Slovenija. La Popsika Neža je z doživetim pripovedovanjem učencem brez dlake na jeziku natančno opisala svojo poklicno pot, iz prve roke podala občutke ob podjetniških vzponih in padcih in predvsem izpostavila, da ni uspeha brez trdega dela, neprestanega iskanja rešitev in trdne vizije. Učenci so ji zastavili mnogo vprašanj in kdo ve, če se ne bo kdo v prihodnosti prav zaradi nje podal na uresničevanje svojih kreativnih podjetniških zamisli, saj je bila njena energičnost in predanost svojemu cilju naravnost nalezljiva.
(skupinska fotografija parlamentarcev z Nežo Mlakar-La Popsi)
Napisala: Lana Klopčič, mentorica OŠ Dob
Fotografija: Karlina Strehar

Oglasno sporočilo