O čem se govori in o čem se raje molči…

0
847

Govori se marsikaj. Mnogokrat je to mlatenje prazne slame, za kar so se številni specializirali, ker so odkrili donosno tržno nišo kako veliko govoriti in nič povedati. Zato pri govoricah in namigovanjih zastrižemo z ušesi še posebno takrat, kadar ni uradne in vsem razumljive informacije ali kadar so te dvoumne in zavite v bleščeč celofan. Naj predstavimo nekatere:
Širitev ZD Domžale je že več let stalnica v zbirki načrtov in obljub, ki jih pripravlja občinska oblast, vendar je vse okrog zdravstvenega doma bolj grad v oblakih. Govori se načrtih, ki da jih pripravlja projektant, vendar so ti načrti z vsako ‘odprto komunikacijo’ z javnostjo drugačni, od cene do rešitev. Mnogi so prepričani, da so projektanti v sedanjem času sposobni pripraviti kakršen koli projekt v največ enem letu, ta okrog ZD pa se vleče že čez nekaj let (od leta 2018), spreminjajo se cene in ocene, spreminjajo se razlogi in dileme, od podzemne garaže da ali ne, od nadzemnega parkirišča da ali ne, pa vse do preureditve prometa, ki ponovno zapleta že odpleteno. Raje pa se molči o resničnih razlogih za toliko let trajajoče načrte za projekte. Kaj pa če vse skupaj niti ni mišljeno resno? Kaj pa, če je samo kupovanje časa in zamegljevanje zaradi (nam) neznanih razlogov?
Tu so tudi vsaj tri osnovne šole, ki pokajo po šivih in o katerih je bilo že veliko govora in obljub, tudi napovedanih terminov, pa vendar se raje molči o nekaterih stvareh: najbolj se bo zapletalo, kot vemo iz prakse, pri izbiri izvajalca. Do sedaj je bila navada, da je največ del pridobil ‘preverjen’ izvajalec, katerega ime se je nenavadno pogosto pojavljalo skozi precej let. No, morda bo tu obrodilo sadove intenzivnejše sodelovanje s KPK in bodo postopki tekli drugače.
Kot je znano tudi iz predvolilnih nastopov, se županja zavzema za urejeno mestno središče, ki pa se bo lahko nadaljevalo, kot je dejala, ko bo urejen mirujoči promet. Da se nagibajo k ureditvi parkirišč P+R in parkirnih mest zunaj ožjega središča, v samem centru mesta pa bi postopoma uvajali plačljivo parkiranje. Poudarjajo, da bodo vodili pogovore s skupinami občanov, ki se jih spremembe neposredno dotikajo. Molči pa se o podatku, katera lokacija zunaj ožjega središča je predvidena! Prav tako ni znano, zakaj bi se pogovarjali samo z določenimi skupinami občanov, ko pa se iz aviona vidi, da je parkirnih mest premalo, pa naj obračamo kakor koli.
Ena od vesti je prišla s strani županje, da bo občina dala nekatere investicije, ki jih je že potrdila prejšnja oblast, v mirovanje. Ups… je to splošna praksa, da se investicije ob izvolitvi novega župana ustavijo? Kaj je razlog, da so že sprejete investicije poslane v mirovanje? Na koga naj se občan obrne, da bi to izvedel?
Nasprotno pa je odločitev o ureditvi skate parka, ki bi, mimogrede, koristila manjši skupini občanov, doživela veliko medijsko podporo v občinskih informativnih glasilih. Projekt ni niti finančno niti prostorsko prav zelo obsežen, pa vendar je deležen velike pozornosti. Je to zaradi ‘všečkov’, ki jih je taka informacija deležna? Je to zaradi naklonjenosti, ki bi jo tak projekt utegnil izzvati pri mladih?
Da bodo obudili aktivnosti za prenovo kopališča Domžale, smo lahko prebrali. Vendar nič o tem, ali bodo pri tem lahko sodelovali občani s svojimi željami in predlogi. Res je, da so se zavezali k novi politiki in odprti komunikaciji, kot so na županstvu zapisali v informaciji medijem, pa vendar nobene besede o načinu komuniciranja z občani. Bo to potekalo preko javnih tribun, morda preko odprte občinske seje ali nemara celo preko video povezave in snemanja občinskih sej, ki so potem vidne na spletni strani občine? Nič takega nismo izvedeli.
Županstvo se vedno znova priduša in prisega, da bo poskušalo pridobiti čim več nepovratnih evropskih sredstev, vendar bodo morali, kot je razvidno iz spodnje tabele, močno pljuniti v roke ali pa pogledati k ekonomistom v sosednjih občinah ter se podučiti, kako izboljšati stvari:
Po statističnih podatkih je občina Domžale med najmanj uspešnimi občinami po črpanju EU sredstev v Sloveniji, pa čeprav imamo v Domžalah občinsko službo za črpanje evropskih sredstev.
V Domžalah trenutno črpanje EU sredstev znaša 202,17 EUR / prebivalca.
Za primerjavo nekaj občin, ki so nam blizu:
Komenda 618 EUR / prebivalca,
Mengeš 546 EUR / prebivalca,
Vodice 517 EUR / prebivalca,
Kamnik 434 EUR / prebivalca,
Trzin 334 EUR / prebivalca,
Ljubljana 451 EUR / prebivalca.
Bolj učinkovito črpanje sredstev bi zagotovo prineslo občanom v naši občini boljšo kvaliteto bivanja in hitrejši razvoj!
Pri vsem skupaj moramo poudariti, da ima občina Domžale svojo lastno službo za črpanje evropskih sredstev!
Ko smo že pri sodelovanju s KPK in odprtosti komunikacije, bi bilo optimalno, če bi občinska oblast objavljala seznam oseb, ki so se in se še bodo zaposlile na občini v letošnjem letu. Zaradi čim bolj odprte komunikacije bi bilo dobro vedeti, ali so bil razpisi objavljeni za par dni samo na Zavodu za zaposlovanje, da se zadovolji zakonskim zahtevam, ali pa morda v javnih medijih, s čemer naj bi bila zagotovljena večja izbira.
Govori se torej marsikaj, mnogo se tudi zamolči. Tudi zato, ker preprosto ni odgovorov. Tudi mi navijamo za čim bolj odprto komunikacijo in delovanju občine po pričakovanju občanov.

Naslovna fotografija:

Na 18.000 kv.m sedanjega makadama pri TUŠ centu (Vele) je prostora za izgradnjo 600 podzemnih parkirnih mest v dveh etažah, vendar županja (beri koalicija Lista Renate Kosec in Gibanje Svoboda) ne kaže resnega namena, da bi se s tem prostorom zgodilo kaj več, kot enostavna asfaltirana površina s parkirnimi označbami in parkomatom za pobiranje parkirnine. Predvsem to slednje je najbolj vabljivo, hitro in enostavno. Pa še splača se. V kratkem bodo v občinski upravi zaposlili dva komunalna inšpektorja (redarja).

Uredništvo

Oglasno sporočilo

ODDAJ KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here