Odprtje kolesarske povezave Kamnik–Mengeš–Trzin–Ljubljana

0
882

Župan Matej Slapar je včeraj, v sredo, 5. aprila 2023, skupaj z županom Občine Mengeš Bogom Ropotarjem in županom Občine Trzin Petrom Ložarjem ter poslancem Državnega zbora mag. Matejem Toninom odprl kolesarsko povezavo Kamnik–Mengeš–Trzin–Ljubljana. Gre za veliko pridobitev, ki jo je Občina Kamnik v sodelovanju s sosednjimi občinami začela že v letu 2017, z gradnjo smo pričeli v lanskem letu in jo lani tudi zaključili. 2,5-milijonsko investicijo je sofinancirala Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.

Začetki projekta Regionalna kolesarska povezava Kamnik–Mengeš-Trzin-Ljubljana segajo v leto 2017, ko smo se štiri občine (Kamnik, Mengeš, Trzin in Ljubljana) odločile, da bomo pristopile k skupnemu projektu ureditve kolesarske povezave od Kamnika do Ljubljane. Projekt je bil uvrščen na seznam najpomembnejših regijskih projektov v Ljubljanski urbani regiji in z njim smo v letu 2021 uspešno kandidirali za sredstva v sklopu programa Dogovor za razvoj regijGre za glavno državno kolesarsko povezavo z oznako G13, zato je izvajanje projekta ves čas potekalo tudi pod budnim očesom Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo. Z gradnjo smo občine začele in tudi zaključile v letu 2022 in tako skupaj uredile kar 13,7 kilometra novih kolesarskih povezav med Kamnikom in Ljubljano.

Kolesarska povezava je velika pridobitev za celotno državo, saj povezuje najbolj urbaniziran del Slovenije z glavnim mestom. Namen projekta je spodbujanje trajnostne mobilnosti in zagotavljanje večje prometne varnosti kolesarjev. Sprememba potovalnih navad v bolj zelene, torej kolesarjenje, hoja in uporaba javnega potniškega prevoza je eden glavnih ciljev trajnostne mobilnosti. S tem prispevamo k zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov, čistejšemu zraku, večji kakovosti bivanja in skrbimo za svoje zdravje.  

Gradbena dela je izvajalo podjetje KPL d. o. o., strokovni nadzor Singrad, d. o. o.Ljubljanski urbanistični zavod, d. d. je izdelal projektno dokumentacijo, podjetje SL Consult,  d. o. o. pa investicijsko dokumentacijo. Za zasaditve vegetacije med kolesarsko povezavo in regionalno cesto Kamnik–Mengeš je poskrbel Arboretum Volčji Potok. Celotna vrednost projekta je približno 2,5 milijona evrov, od tega je gradnja stala nekaj manj kot 2 milijona evrov.

Vodja projekta, višja svetovalka za razvojne projekte Občine Kamnik Barbara Strajnar je orisala potek del in med drugim dejala:»Dober dan in prav lepo pozdravljeni vsi, ki ste prišli na otvoritev nove kolesarske povezave med Kamnikom in Ljubljano. Še posebej smo ponosni na to, da gre za skupen projekt štirih občin, pri katerem je sodelovanje potekalo tekoče in v največje zadovoljstvo vseh, predvsem pa upamo da bo ta nova infrastrukturna pridobitev v zadovoljstvo naših občanov, katerim je v prvi vrsti tudi namenjena. Ideja o tej kolesarski povezavi sega v leto 2017, ko smo se občine odločile, da bomo v sklopu javnega razpisa programa Dogovor za razvoj regij kandidirale s skupnim projektom. Občina Kamnik je prevzela vlogo koordinatorja oz. vodilnega partnerja. Projekt je bil uvrščen med najpomembnejše regijske projekte v Ljubljanski urbani regiji in zanj smo uspeli pridobiti evropska sredstva. Leta 2021 smo podpisali pogodbo o sofinanciranju z Ministrstvom za infrastrukturo in v letu 2022 začeli in tudi zaključili z gradnjo. Novo urejena kolesarska povezava omogoča varno, udobno in hitro potovanje s kolesom med naselji ob trasi. Prebivalce vseh 4 občin vzpodbujamo, da avto čim večkrat pustimo doma ter se na delo, v šolo ali  po opravkih odpeljemo s kolesom. Šele, ko bomo prebivalci tega območja zamenjali avtomobile s kolesom, bomo uresničili cilje trajnostne mobilnosti – to je zagotovili zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov in porabo fosilnih goriv. Želim vam srečno in varno kolesarjenje.« 

Župan Občine Mengeš Bogo Ropotar je ob tej priložnosti povedal: »Iskrena hvala vsem sodelujočim, posebna zahvala pa Barbari Strajnar, ki je s strani Občine Kamnik vodila projekt. Občina Mengeš je trenutno v rekonstrukciji slovenske ceste, skozi katero poteka kolesarska pot, a verjamem, da jo bomo do našega občinskega praznika uredili in tudi naš del poti bomo takrat uradno namenili uporabi. Dokončanje še ni točno določeno, menim, da je kolesarska pot zgled dobrega sodelovanja med številnimi deležniki, predvsem pa med občinami. Za tiste, ki imamo radi kolo, je to izjemno lepa pridobitev. Veselim se, da bodo občanke in občani vseh vključenih občin uporabljali to kolesarsko povezavo, še bolj pa, da bodo uporabljali pot tudi drugi obiskovalci. Pomemben faktor pri tej poti je varnost, da se bodo lahko varno vozili na tej poti.«

Tudi župan Občine Trzin Peter Ložar ni skrival navdušenja nad zaključenim projektom: »Kar nekaj časa smo govorili o tej povezava, največja pridobitev pa je vsekakor povezava med Kamnikom in Mengšem. To je kolesarka, kot si jo zamišljamo ali pa jo moramo imeti po celi regiji oziroma celi Sloveniji. Tudi v Trzinu smo želeli južno od železnice urediti pot z namenom, da bi povezali del Ljubljane mimo Trzina, kjer se kolesar ves čas počuti varnega. Na žalost gredo v naši državi nekatere stvari malce težje in zdaj, ko pogledam, po sedmih letih, smo prišli do konca in zelo sem hvaležen, brez Kamnika in Kamničanov te poti ne bilo. Resnično velika zahvala Barbari Strajnar, zahvala pa tudi našemu zaposlenemu Viktorju Torkarju, ki je v koordinaciji z Občino Kamnik sodeloval pri izvedbi projekta. Vsem hvala. Verjamem, da bo kolesarka služila ne samo za dnevne migracije in rekreacijo, temveč tudi za turizem.«

Župan Matej Slapar pa je zbranim namenil naslednje misli: »Danes namenu predajamo kamniški del nove kolesarske povezave, ki je plod sodelovanja štirih občin. Cilj in namen te poti je, da spremenimo potovalne navade in se v prihodnje na kakšno pot do Ljubljane odpravimo z alternativnim prevozom. Za kamniško progo je že pred leti, ko smo posodobili perone, pripeljal nov Stadlerjev potniški vlak, ki je bolj udoben in je moderen ter omogoča transport kolesa. To je ena oblika alternativnega prevoza, danes pa odpiramo še drugo obliko, torej kolesarsko povezavo, ki bo marsikateremu omogočala pot do Ljubljane. Pot je dobro sprejela tako s strani dnevnih migrantov kot tudi tistih, ki jo uporabljajo za rekreativne oblike. Gre za veliko pridobitev za naše kraje in verjamem, da jo bomo s pridom uporabljali. Nekaj izboljšav je še treba storiti, a gre za dober začetek in dober temelj. Hkrati bi rad poudaril, da si ta prostor delimo s tistimi, ki so pot uporabljali že pred kolesarji, torej kmeti. Biti moramo med seboj strpni in prepričan sem, da bomo znali en z drugim sobivati v tem prostoru. Brez kmeta ni življenja in ni hrane. Mislim, da je pot dovolj široka tako za kolesarje kot tudi za kmete, ki jo bodo občasno uporabljali. Čestitam vam ob občinskem prazniku, v okviru katerega smo ga z različnimi organizatorji pripravili preko 40 prireditev.« 

Za preplet misli in besed je poskrbela Barbara Božič, za kulturni program pa Ljudske pevke Predice skupaj z Jožetom Jagodicem ter otroci ŠKUD Verine zvezdice iz Osnovne šole Marije Vere.

Občina Kamnik na tem mestu izreka zahvalo vsem lastnikom zemljišč, po katerih poteka kolesarska povezava. Le zaradi njihovega sodelovanja je Občina Kamnik lahko uspešno izvedla projekt. Kolesarska povezava je umeščena na območja kmetijskih zemljišč. Izvajali so se minimalni posegi, lastniki zemljišč, kjer poteka trasa, pa še vedno izvajajo svoje dejavnosti. Gre za primer dobrega sodelovanja ne le med občinami, ampak tudi z lastniki kmetijskih površin in le z roko v roki lahko ponosno rečemo, da imamo v Kamniku resnično dobro kolesarsko povezavo, ki poleg varnosti nudi tudi izjemen prostor za rekreacijo, ki jo v mestnih središčih vsekakor vedno znova primanjkuje.

O trasi

Začetek trase je v Občini Kamnik (v Podgorju/na Duplici) in poteka preko Mengeškega polja ob regionalni cesti do krožnega križišča v Mengšu. Nadaljuje se skozi središče Mengša po Slovenski cesti do južnega krožnega križišča, kjer zavije proti zahodu ter v nadaljevanju poteka skozi naselje Loka pri Mengšu proti Trzinu. V Občini Trzin poteka po Ljubljanski in Kidričevi ulici ter preko industrijske cone. Na koncu industrijske cone prečka Štajersko cesto in v nadaljevanju poteka po obstoječi kolesarski stezi. V Mestni občini Ljubljana se zaključi na križišču Dunajske in Štajerske ceste, kjer se priključi na obstoječo kolesarsko povezavo v Črnučah.

Projekt Regionalna kolesarska povezava Kamnik–Mengeš–Trzin–Ljubljana sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.

Vljudno vabljeni k ogledu prireditev ob letošnjem prazniku Občine Kamnik. Podrobnejši program z opisom prireditev si lahko ogledate TUKAJ.

Dobrodošli v Kamniku – Maistrovem mestu.

Oglasno sporočilo

ODDAJ KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here