Protestniki bodo prečkali enega prometno najbolj obremenjenih prehodov za pešce v središču Mengša

0
2181
Kaotično stanje poslabšuje zlasti mednarodni tranzitni tovorni promet, opozarja iniciativa. Kot pravijo, se je država resnosti njihovih prometnih zadreg zavedela že pred desetletji, a kljub temu še ni končala zadnjega, poldrugi kilometer dolgega odseka obvoznice, ki ohranja nevzdržne prometne razmere.»Občani še vedno poslušamo le obljube, a jim ne verjamemo več,« je poudaril član civilne pobude Jakob Reven. »Vozila se v sklenjeni koloni valijo po ozkih cestah skozi Mengeš po Gorenjski, Prešernovi, Slovenski in Grobeljski cesti skoraj 20 urna dan,« je jasen koordinator pobude Branko Lipar, ki meni, da so kolone jasen dokaz kršitve osnovnih pravic ljudi, ki živijo ob teh prometnicah. »Nevzdržen promet ogroža naše telesno in duševno zdravje, varnost, neovirano gibanje,« se strinja tudi nekaj več kot 150 članov prejšnji mesec ustanovljene iniciative s Prešernove ter dela Slovenske ceste in Veselovega nabrežja.

Tlak dviguje tudi parkirišče

V napovedi protestnega shoda so zapisali, da je občanom prekipelo tudi zaradi nezakonite, »črne« gradnje parkirišča za približno 200 tovornjakov ob reki Pšati in dejstva, da kljub nedavno postavljenim prometnim znakom, ki prepovedujejo vožnjo po središču Mengša tovornjakom nad 7,5 tone, prepovedi skoraj nihče ne upošteva. V civilni pobudi menijo, da bo novo parkirišče podjetja Klemen transport dodatno poslabšalo prometne razmere, hkrati pa ocenjujejo, da to pomeni tudi »klofuto državnim organom in izraža poniževalen odnos do problemov občanov. Objekt je namreč, kljub nasprotovanju občine, že zgrajen, le asfaltna prevleka mu še manjka,« so zapisali.

Župan še verjame

Župan Franc Jerič, ki se namerava udeležiti protestnega shoda, v nasprotju s člani pobude verjame nedavni obljubi infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča, da bo zadnji manjkajoči odsek obvoznice končan v letu 2018. Prihodnje leto naj bi pridobili zemljišča, obnovili že pridobljena soglasja in projektno dokumentacijo, na Darsu pa zagotovili denar. Kot še pravi, si za to že leta prizadevajo tudi na občini, kjer so zaradi večjega števila tujih tovornjakov, ki zapuščajo avtocesto v Lukovici in se ob izogibanju plačila cestnine na njo vračajo pri Kranju, pred kratkim sprejeli odredbo, »ki bo do takrat zaščitila naše občane in našo infrastrukturo«.

Odredba že velja, žal pa prometne signalizacije, ki tovornjakom prepoveduje v nekatere ulice v središču kraja, skoraj nihče ne upošteva. »S policijsko postajo Domžale smo se že dogovorili, da bodo poostrili nadzor,« pravi župan Jerič, ki ugotavlja, da bodo morali postaviti ustrezno signalizacijo tudi na državne ceste. Pričakuje, da bodo z njo in poostrenim nadzorom uspeli omejiti tovorni promet na Kamniški cesti na delu med Glavnim trgom in krožiščem na Kamniški cesti, na Kolodvorski cesti med Glavnim trgom in krožiščem na Kolodvorski cesti, ter na Grobeljski cesti na delu med glavnim križiščem pri Lovcu in krožiščem na Grobeljski cesti.

Tudi nadaljevanja gradnje parkirišča ob Pšati po septembrski odločitvi občinskega sveta, da se pripravi nov prostorski akt in doreče, kaj je tam primerno zgraditi, v sodelovanju s strokovnjaki, župan ne odobrava. Preseneča pa ga, da jih kljub prijavi okoljska in gradbena inšpekcija še nista obvestili, kako sta ukrepali.

Direktor podjetja Klemen transport Klemen Piškur pojasnjuje, da po odločitvi občinskega sveta gradnje niso nadaljevali, ampak so gradbišče le ustrezno zaščitili. Pravi, da na njem ne parkirajo, si pa tudi v njihovem podjetju želijo, da bi čim prej končali gradnjo manjkajočega dela obvoznice, saj bi bile prometne razmere v Mengšu takoj sprejemljivejše za vse.

Vir: Dnevnik.si/Anita Vošnjak

Oglasno sporočilo